InstallWorks
Voor steeds meer installatiebedrijven draait alles om efficiency. Maar hoe zorg je daarvoor, in een branche die zo snel verandert en waarin een werkdag al zoveel vraagt? Maak kennis met InstallWorks en ervaar de waarde van één geïntegreerde softwareoplossing voor elk proces.
Of het nu gaat om processen voor service en onderhoud, administratie, financiën of logistiek: binnen InstallWorks staat alles met elkaar in verbinding. Daardoor is het invoeren van gegevens maar één keer nodig. En is alles direct op de juiste plek zichtbaar, voor zowel de eigen medewerkers als ook de partijen met wie jullie samenwerken. Gepersonaliseerde dashboards, software die opschaalt met jullie groei: werken met InstallWorks is bouwen aan de toekomst.
Hoofdprocessen
De activiteiten van een installatiebedrijf zijn even veelzijdig als gedetailleerd. Dus is InstallWorks specifiek daarvoor ontwikkeld, met functionaliteit die naadloos aansluit bij de praktijk. Denk aan werkzaamheden aan en rondom E- en W-installaties. Aan registratie voor het werken met F-gassen en het uitvoeren van service en onderhoud, inclusief alles wat er aan administratie bij komt kijken. Tel zulke toepassingen bij elkaar op, en InstallWorks is meer dan zomaar een ERP-totaaloplossing. Dit is de software voor jullie branche, concreet toegespitst op elk proces.
Krijg eenvoudig en realtime inzicht in begroot ten opzichte van werkelijk besteed. Zie exact waar meer is besteed dan toegestaan op basis van voortgang en stuur op tijd bij waar nodig.
- Bewaking op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Inkoopcontracten met digitale ondertekening
- Prognose einde werk (PEW)
- OHW-waardering op basis van PEW
Aanbieden, registreren, bewaken en afrekenen van meerwerk was nog nooit zo eenvoudig. Breng offertes uit, verwerk in de bewaking als gewenst en reken af met behulp van termijnen.
- Calculatie op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Offertes op basis van calculatie
- Werkbegroting voor kostenbewaking
- Termijnen voor afrekening
Stem de verschillende bedrijfsonderdelen optimaal op elkaar af dankzij het integraal grafisch plannen van nieuwbouwprojecten. Realiseer kortere doorlooptijden en blijf altijd in control.
- Drag-and-drop plannen
- Relaties tussen activiteiten
- Enkel- of multi-projectplanning
- S-curve voor kosten en opbrengsten
Laat het systeem op basis van de begroting bepalen welke materialen er nodig zijn voor een enkel werk of over alle werken heen. Bekijk de opties als beste prijs of beste levertijd en zet de behoefte vervolgens om in bestellingen of magazijnuitgiftes.
- Artikelen samengevoegd of apart in lijst
- Houd rekening met behoefte uit andere projecten
- Gebruik prijsafspraken van leverancier
- Zet behoefte om in bestelling of magazijnuitgifte
Maak gebruik van de online artikelbestanden bij 2BA. De Unifeed-koppeling voorziet in een handig selectiescherm. Haal artikelen over en maak ze volautomatisch aan in het eigen artikelbestand, inclusief ETIM-kenmerken en normen voor de montage. Gemakkelijk en altijd actueel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Normbestand wordt automatisch gevuld
- ETIM-classificatie wordt direct aangemaakt
De meeste webshops van grotere leveranciers (TU, Rexel, Solar, etc.) hebben handige hulpmiddelen voor het selecteren van de juiste artikelen. Open vanuit InstallWorks de webshop, selecteer de artikelen en vul daarna de calculatie, bestelling of middelenbehoefte vanuit de webshop. Eenvoudig en snel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Altijd actuele prijzen van de leverancier
- Efficiënt in selecteren van de juiste artikelen
Genereer direct vanuit de calculatie nieuwe objecten inclusief onderdelen en neem die daarna op in het onderhoudscontract voor de opdrachtgever. Het resultaat? Geen dubbel werk én een optimale klantbeleving.
- Gecalculeerde installaties om te zetten in onderhoudsobjecten
- Calculatieregels kunnen te vervangen onderdeel voor het object worden
- Objecten aanleggen met of nog even zonder onderhoudscontract
- Handig hergebruik en veel efficiënter
Bouw eenvoudig jullie dossier voor de Wkb op. Gebruik de checklists op de tablet voor de bewijslast buiten en stel eenvoudig het dossier beschikbaar aan de consument, de kwaliteitsborger of het bevoegd gezag.
- Dossiervorming volgens regels Wkb
- Checklists/opleverpunten op de tablet
- Portaal (app) voor kwaliteitsborger
- Controlelijsten met goedkeuring kwaliteitsborger
De ultieme projectleidersoplossing voor op de telefoon of tablet. Een eenvoudig te bedienen interface, maar zeer rijk aan functionaliteit. Raadplegen, registreren en fiatteren: alles verloopt even efficiënt.
- Bestellingen, ontvangsten, afroepen
- Productiestanden en weekstaten
- Fiatteren inkoopfacturen en weekstaten
- KAM-registratie en inzien documenten
Dé tool waarmee je nieuwe klanten binnenhaalt en bestaande klanten aan je bindt. In eigen huisstijl (met logo van de klant) krijg je realtime toegang tot informatie uit InstallWorks. Inzage in werkadressen, installaties, historie, planning, facturen, etc.
- In eigen huisstijl in te richten met logo opdrachtgever
- Realtime inzicht in lopende werkorders
- Registratie van storingsmeldingen (verzoeken)
- Inzien installatiehandleiding en logboek
Krijg eenvoudig en realtime inzicht in begroot ten opzichte van werkelijk besteed. Zie exact waar meer is besteed dan toegestaan op basis van voortgang en stuur op tijd bij waar nodig.
- Bewaking op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Inkoopcontracten met digitale ondertekening
- Prognose einde werk (PEW)
- OHW-waardering op basis van PEW
Aanbieden, registreren, bewaken en afrekenen van meerwerk was nog nooit zo eenvoudig. Breng offertes uit, verwerk in de bewaking als gewenst en reken af met behulp van termijnen.
- Calculatie op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Offertes op basis van calculatie
- Werkbegroting voor kostenbewaking
- Termijnen voor afrekening
Stem de verschillende bedrijfsonderdelen optimaal op elkaar af dankzij het integraal grafisch plannen van nieuwbouwprojecten. Realiseer kortere doorlooptijden en blijf altijd in control.
- Drag-and-drop plannen
- Relaties tussen activiteiten
- Enkel- of multi-projectplanning
- S-curve voor kosten en opbrengsten
Laat het systeem op basis van de begroting bepalen welke materialen er nodig zijn voor een enkel werk of over alle werken heen. Bekijk de opties als beste prijs of beste levertijd en zet de behoefte vervolgens om in bestellingen of magazijnuitgiftes.
- Artikelen samengevoegd of apart in lijst
- Houd rekening met behoefte uit andere projecten
- Gebruik prijsafspraken van leverancier
- Zet behoefte om in bestelling of magazijnuitgifte
Maak gebruik van de online artikelbestanden bij 2BA. De Unifeed-koppeling voorziet in een handig selectiescherm. Haal artikelen over en maak ze volautomatisch aan in het eigen artikelbestand, inclusief ETIM-kenmerken en normen voor de montage. Gemakkelijk en altijd actueel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Normbestand wordt automatisch gevuld
- ETIM-classificatie wordt direct aangemaakt
De meeste webshops van grotere leveranciers (TU, Rexel, Solar, etc.) hebben handige hulpmiddelen voor het selecteren van de juiste artikelen. Open vanuit InstallWorks de webshop, selecteer de artikelen en vul daarna de calculatie, bestelling of middelenbehoefte vanuit de webshop. Eenvoudig en snel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Altijd actuele prijzen van de leverancier
- Efficiënt in selecteren van de juiste artikelen
Genereer direct vanuit de calculatie nieuwe objecten inclusief onderdelen en neem die daarna op in het onderhoudscontract voor de opdrachtgever. Het resultaat? Geen dubbel werk én een optimale klantbeleving!
- Gecalculeerde installaties om te zetten in onderhoudsobjecten
- Calculatieregels kunnen te vervangen onderdeel voor het object worden
- Objecten aanleggen met of nog even zonder onderhoudscontract
- Handig hergebruik en veel efficiënter
Leg de benodigde certificaten vast en voer werkzaamheden uit volgens de regels van de Gasketelwet. Gebruik hiervoor natuurlijk ook de standaard aanwezige checklists voor onderhoud/inbedrijfstelling en oplevering/beproeving.
- Certificaten bij werknemers
- Standaard voorgeschreven checklists
- Werkbon met certificaatgegevens werknemer
- Historie in logboek
Bouw en onderhoud installaties volgens de wettelijke voorschriften. Draai periodiek de koudemiddelenbalans uit, bekijk de flessenregistratie en de inhoud ervan. Onderhoud aan installaties leidt tot registraties van beheer en een gevuld logboek, dat de klant zelf kan opvragen in het klantportaal.
- F-gasseninstallaties enkel- en meervoudig
- Koudemiddelenbalans
- Flessenregistratie inclusief historie
- Registraties van beheer en logboek
Bouw eenvoudig jullie dossier voor de Wkb op. Gebruik de checklisten op de tablet voor de bewijslast buiten en stel eenvoudig het dossier beschikbaar aan de consument, de kwaliteitsborger of het bevoegd gezag.
- Dossiervorming volgens regels Wkb
- Checklists/opleverpunten op de tablet
- Portaal (app) voor kwaliteitsborger
- Controlelijsten met goedkeuring kwaliteitsborger
De ultieme projectleidersoplossing voor op de telefoon of tablet. Een eenvoudig te bedienen interface, maar zeer rijk aan functionaliteit. Raadplegen, registreren en fiatteren: alles verloopt even efficiënt.
- Bestellingen, ontvangsten, afroepen
- Productiestanden en weekstaten
- Fiatteren inkoopfacturen en weekstaten
- KAM-registratie en inzien documenten
Dé tool waarmee je nieuwe klanten binnenhaalt en bestaande klanten aan je bindt. In eigen huisstijl (met logo van de klant) krijg je realtime toegang tot informatie uit InstallWorks. Inzage in werkadressen, installaties, historie, planning, facturen, etc.
- In eigen huisstijl in te richten met logo opdrachtgever
- Realtime inzicht in lopende werkorders
- Registratie van storingsmeldingen (verzoeken)
- Inzien installatiehandleiding en logboek
Leg binnen een contract eenvoudig en gestructureerd de gemaakte afspraken met de opdrachtgever vast. Welke objecten worden er onderhouden, waar bevinden die zich? Welke condities gelden voor het onderhoud en hoe gaan we afrekenen?
- Contractafspraken met opdrachtgever
- Overzicht objecten en werkadressen (locaties)
- Beurten, condities en rapportages
- Handmatige of automatische prolongatie
Een installatie kan bestaan uit meerdere objecten en zo ook worden geregistreerd in het systeem. Gebruik klassen, groepen en soorten om objecten in te delen en regel daarmee direct de standaard checklists en onderhoudsbeurten in. Leg serienummers en andere informatie vast.
- Losse objecten of samen in installatie
- Indeling in klassen, groepen en soorten
- Standaard of zelf opgestelde checklists
- Onderhoudshistorie inzichtelijk per object
Leg de mogelijke onderhoudsbeurten vast per objectsoort en bepaal per contract welke beurten van toepassing zijn in het contract. Een beurt kent periodiciteit (hoeveel keer per x periode, bijvoorbeeld één keer per twee jaar). Leg bij de beurt direct de werkinstructies en eventueel te vervangen onderdelen vast.
- Standaard beurten per soort object (per contract aanpasbaar)
- Werkinstructies
- Budget uren en materialen
- Checklists
Plan beurten met behulp van drag-and-drop bij de juiste medewerker in het grafische planscherm. De planning stuurt rechtstreeks de mobiele werkbon aan en die communiceert realtime de status van een bon terug. Leg storingen vast in het planbord, en plan daar ook in wanneer ze worden verholpen.
- Grafisch drag-and-drop planscherm
- Geïntegreerd met verlof en verzuim
- Directe aansturing van mobiele werkbon
- Leg eenvoudig en snel storingen vast en controleer SLA
Plannen van zakelijk onderhoud was nog nooit zo eenvoudig. InstallWorks stelt zelf een zo optimaal mogelijke planning van beurten/inspecties voor en houdt rekening met in te stellen criteria als reistijd, werktijden werknemer en voorkeurdagen van opdrachtgever. Het gevolg? Een enorme tijdwinst bij de planner én in de uitvoering!
- Zelf in te stellen criteria voor optimalisatie
- Houdt rekening met voorkeur van opdrachtgever
- Rekent met verlof en reeds gepland werk
- Optimalisatie met enorme tijdwinst
De ultieme werkplek voor de monteur buiten op tablet of telefoon. Eenvoudig in gebruik en instelbaar qua functionaliteit. Volledig geïntegreerd met de planning en de urenregistratie. Maak foto’s en vul checklists, alles even eenvoudig. Op naar de volgende bon!
- Geïntegreerd met en aangestuurd door het planbord
- Verbruik, checklists, onderdelen vervangen, foto’s maken
- Werk beurten af en vul objectgegevens aan
- Factureer en reken af indien gewenst
Leg de benodigde certificaten vast en voer werkzaamheden uit volgens de regels van de Gasketelwet. Gebruik hiervoor natuurlijk ook de standaard aanwezige checklists voor onderhoud/inbedrijfstelling en oplevering/beproeving.
- Certificaten bij werknemers
- Standaard voorgeschreven checklists
- Werkbon met certificaatgegevens werknemer
- Historie in logboek
Bouw en onderhoud installaties volgens de wettelijke voorschriften. Draai periodiek de koudemiddelenbalans uit, bekijk de flessenregistratie en de inhoud ervan. Onderhoud aan installaties leidt tot registraties van beheer en een gevuld logboek, dat de klant zelf kan opvragen in het klantportaal.
- F-gasseninstallaties enkel- en meervoudig
- Koudemiddelenbalans
- Flessenregistratie inclusief historie
- Registraties van beheer en logboek
Voor het onderhoud van beveiligingsinstallaties zijn aanvullende gegevens als meldkamer, meldcode, IP-adres en wachtwoord nodig. Leg deze met de juiste rechten vast bij het object en stel ze beschikbaar aan de monteur buiten, mits die ook de juiste rechten heeft.
- F-gasseninstallaties enkel- en meervoudig
- Koudemiddelenbalans
- Flessenregistratie inclusief historie
- Registraties van beheer en logboek
Laat het systeem op basis van de uit te voeren beurten bepalen welke materialen de komende periode nodig zijn. Bekijk de opties als beste prijs of beste levertijd en zet de behoefte vervolgens om in bestellingen of magazijnuitgiftes.
- Behoefte uit onderhoudsbeurten
- Houd rekening met behoefte uit andere projecten en contracten
- Gebruik prijsafspraken van leverancier
- Zet behoefte om in bestelling of magazijnuitgifte
Genereer direct vanuit de calculatie aan de nieuwbouwkant nieuwe objecten inclusief onderdelen en neem die daarna op in het onderhoudscontract voor de opdrachtgever. Het resultaat? Geen dubbel werk én een optimale klantbeleving!
- Gecalculeerde installaties om te zetten in onderhoudsobjecten
- Calculatieregels kunnen te vervangen onderdeel voor het object worden
- Objecten aanleggen met of nog even zonder onderhoudscontract
- Handig hergebruik en veel efficiënter
Verwerk geautomatiseerd werkorders en planverzoeken vanuit de woningcorporatie volgens de DICO-standaard, en voorkom zohandmatig (dubbel) werk. Terugsturen van berichten gaat uiteraard ook via de DICO-standaard.
- Ontvang werkorderbericht (opdracht)
- Ontvang planverzoeken (direct inplannen)
- Verstuur statusberichten (gepland, gereed, etc.)
- Verkoopfacturen in DICO-standard
Spreek service level agreements (SLA) af met opdrachtgevers, handel daarnaar en rapporteer eenvoudig vanuit het systeem. Ook het eventuele externe callcenter dat de intake doet ziet direct wat de gemaakte afspraken zijn.
- Service Level Agreements (SLA)
- Urgentiecodes en rapportage
- Portaal callcenter voor registratie intake
- Grafische informatie op dashboard
Dé tool waarmee je nieuwe klanten binnenhaalt en bestaande klanten aan je bindt. In eigen huisstijl (met logo van de klant) krijg je realtime toegang tot informatie uit InstallWorks. Inzage in werkadressen, installaties, historie, planning, facturen, etc.
- In eigen huisstijl in te richten met logo opdrachtgever
- Realtime inzicht in lopende werkorders
- Registratie van storingsmeldingen (verzoeken)
- Inzien installatiehandleiding en logboek
Ondersteunende processen
De hoofdprocessen maken onze Works-oplossingen specifiek. Maar wil elk systeem volledig tot z’n recht komen? Dan kan dat alleen met veelzijdige, ondersteunende processen. Zeker, die zijn algemener van aard. Maar flexibel? Simpelweg onmisbaar? Dat zijn ze net zo goed.
Customer Relationship Management (CRM) in optima forma. Centraal gegevens vastleggen betekent voor een bedrijf eenduidig en efficiënt werken. Alle relevante informatie van organisaties en personen, eenvoudig ingedeeld en overal in het pakket herbruikbaar.
- Volwaardige CRM-functionaliteit
- Bedrijfsstructuren (‘moederbedrijf van …’)
- Relevante contactinformatie (LinkedIn, etc.)
- Snel inzicht in alle gekoppelde informatie (bv. projecten)
Volledig geïntegreerd agendabeheer. Werk integraal met de agenda in de Works-oplossing, voeg collega’s toe aan een afspraak en koppel afspraken eenvoudig aan projecten of organisaties. Vanzelfsprekend ook te synchroniseren met Outlook of de mobiele telefoon.
- Volwaardige CRM-functionaliteit
- Bedrijfsstructuren (‘moederbedrijf van …’)
- Relevante contactinformatie (LinkedIn, etc)
- Snel inzicht in alle gekoppelde informatie (bv. projecten)
Volledig geïntegreerd e-mail ontvangen en verzenden betekent voor de gebruiker veel sneller en efficiënter werken. Voorkom zoeken in mapjes in een persoonlijke mailbox, en krijg direct toegang tot alle relevante mail onder een project.
- Geïntegreerd met Microsoft Office 365
- Dossierbeheer (afgeschermde informatie)
- Direct mailen vanuit project, organisatie, etc.
- Automatische afhandeling met behulp van triggers
Verstuur eenvoudig een mailing aan relaties. Selecteer op basis van mailkenmerken, bedrijfsgrootte of bijvoorbeeld type relatie (opdrachtgever, leverancier, etc). Verstuur de mailing per post, e-mail of in opgemaakte nieuwsbriefvorm en zie bij de organisatie of persoon wie wat ontvangen heeft.
- Maak eenvoudig selecties (herbruikbaar)
- Stuur per post, e-mail of als nieuwsbrief
- Agendeer de verzending (bv. de volgende dag)
- Hergebruik eerder verzonden mailings en doelgroepen
Registreren van contactmomenten geeft inzicht. Zie wie wanneer contact heeft gehad met een opdrachtgever of leverancier en krijg direct zicht op welk project dat betrof. In de contactmomenten komen automatisch ook de e-mails en afspraken terecht.
- Telefoonnotities inkomend en uitgaand
- E-mail inkomend en uitgaand
- Notities en memo’s
- Agenda-afspraken
Calculeer naar wens traditioneel of met behulp van recepten. Deel in op bouwdelen en hoofdstukken (STABU, NL-SfB of vrij). Kies artikelen of recepten uit de bibliotheek en sleep ze eenvoudig naar de calculatie. Of selecteer online uit 2BA of de webshop van de leverancier. Reken met toeslagen en/of kortingen en gebruik staartblad om tot de aanneemsom te komen.
- Gebruik bouwdelen en hoofdstukken voor indeling
- Zet recepten in voor snelle opbouw van calculatie
- Kies artikelen via 2BA Unifeed of online webshop leverancier
- Staartblad Techniek Nederland of eigen staartblad
Bij het calculeren en aansluitend opstellen van een fraai opgemaakte offerte komt de integrale oplossing volledig tot zijn recht. Werk met schrapteksten en zelf te definiëren sjablonen. Genereer op basis van de calculatie een prachtige offerte.
- Integratie met Microsoft Word
- Definieer sjablonen als template
- Werk met schrapteksten voor condities
- Verstuur direct uit de oplossing
Definieer recepten in de software voor sneller calculeren. Denk bijvoorbeeld aan een meter kabelgoot in plaats van los de artikelen en de arbeid. Werk met normtijden (eigen of vanuit 2BA) om de arbeid op te nemen. Voeg toeslagregels toe en werk met klantspecifieke prijzen en kortingen.
- Stel zelf recepten samen
- Werk met normtijden
- Klantspecifieke prijzen en kortingen
- Snel en overzichtelijk calculeren
Maak calculeren eenvoudiger. Maak voor repeterend werk een moederbegroting aan en sleep van daaruit regels of recepten naar de nieuwe calculatie via drag-and-drop. Werk de moederbegroting bij door nieuwe regels over te zetten vanuit de calculatie naar de moederbegroting.
- Onbeperkt aantal moederbegrotingen
- Gebruik artikelbestanden en prijslijsten
- Eenvoudig updaten van moederbegroting
- Drag-and-drop regels en recepten overnemen naar calculatie
Maak gebruik van de online artikelbestanden bij 2BA. De Unifeed-koppeling voorziet in een handig selectiescherm. Haal artikelen over en maak ze volautomatisch aan in het eigen artikelbestand, inclusief ETIM-kenmerken en normen voor de montage. Gemakkelijk en altijd actueel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Normbestand wordt automatisch gevuld
- ETIM-classificatie wordt direct aangemaakt
De meeste webshops van grotere leveranciers (TU, Rexel, Solar, etc.) hebben handige hulpmiddelen voor het selecteren van de juiste artikelen. Open vanuit InstallWorks de webshop, selecteer de artikelen en vul daarna de calculatie, bestelling of middelenbehoefte vanuit de webshop. Eenvoudig en snel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Altijd actuele prijzen van de leverancier
- Efficiënt in selecteren van de juiste artikelen
Genereer direct vanuit de calculatie aan de nieuwbouwkant nieuwe objecten inclusief onderdelen en neem die daarna op in het onderhoudscontract voor de opdrachtgever. Het resultaat? Geen dubbel werk én een optimale klantbeleving!
- Gecalculeerde installaties om te zetten in onderhoudsobjecten
- Calculatieregels kunnen te vervangen onderdeel voor het object worden
- Objecten aanleggen met of nog even zonder onderhoudscontract
- Handig hergebruik en veel efficiënter
Benut voor grotere onderhoudscontracten de functionaliteit om per jaar het onderhoud te calculeren. Haal de beurten over naar de calculatie en onderbouw ze daar of pas ze aan. Zet de calculatie vervolgens over naar het contract en de nieuwe contractprijs is bekend.
- Bepaal jaarlijks nieuwe contractprijs/aanneemsom
- Onderbouw vanuit bibliotheek van onderhoudsbeurten
- Gebruik staartblad voor AK, winst & risico
- Haal calculatie terug naar onderhoudscontract
Leg een bibliotheek met onderhoudsbeurten aan en koppel deze aan de indeling van de objecten (bijvoorbeeld NL-SfB). Geef de periodiciteit in (twee keer per jaar) en gebruik de beurten vervolgens in de calculatie voor een onderhoudsjaar.
- Bibliotheek in eigen indeling of bijvoorbeeld NL-SfB
- Onderbouw met behulp van drag-and-drop uit bibliotheek
- Werk met normen vanuit eigen artikelen of 2BA
- Gebruik onderhoudsbeurten in calculatie van onderhoudsjaar
Maak gebruik van de online artikelbestanden bij 2BA. De Unifeed-koppeling voorziet in een handig selectiescherm. Haal artikelen over en maak ze volautomatisch aan in het eigen artikelbestand, inclusief ETIM-kenmerken en normen voor de montage. Gemakkelijk en altijd actueel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Normbestand wordt automatisch gevuld
- ETIM-classificatie wordt direct aangemaakt
De meeste webshops van grotere leveranciers (TU, Rexel, Solar, etc.) hebben handige hulpmiddelen voor het selecteren van de juiste artikelen. Open vanuit InstallWorks de webshop, selecteer de artikelen en vul daarna de calculatie, bestelling of middelenbehoefte vanuit de webshop. Eenvoudig en snel!
- Beschikbaar in calculatie, bestelling en middelenbehoefte (MBL)
- InstallWorks maakt on-the-fly artikelen aan of werkt deze bij
- Altijd actuele prijzen van de leverancier
- Efficiënt in selecteren van de juiste artikelen
Onze software ondersteunt het gehele proces van werving en selectie. Leg eenvoudig vacatures vast en publiceer ze daarna op de website en het intranet. Registreer de sollicitanten, doe ze contractvoorstellen en neem ze aan als werknemer.
- Vacatures
- Sollicitanten
- Contractvoorstellen
- Werving en selectie controlcenter
Benut templates voor het opstellen van arbeidscontracten en laat die indien gewenst digitaal ondertekenen door de werknemer. Houd continu inzicht in lopende en aflopende contracten op het dashboard. Verleng of beëindig contracten.
- Templates in Word
- Digitaal ondertekenen
- Controle op aflopende contracten
- Inzicht via het HRM-dashboard
Registratie van verlofkaarten, rekening houdend met geldigheid verlof en de wettelijke regeling zoals ouderschapsverlof. Registreer verzuim en controleer volgens Wet verbetering poortwachter (Wvp) als nodig. Direct geïntegreerd met urenregistratie en planning.
- Verlofkaarten en verlofregelingen
- Verzuimregistratie inclusief Wvp
- Verzuimmelding bij de arbodienst
- Integratie met urenregistratie en planning
Laat werknemers via een HRM-portaal uren registreren, verlof aanvragen en verlofkaarten, loonstroken, overeenkomsten en vacatures bekijken. Ook kunnen ze via het portaal kleding aanvragen en onkostendeclaraties indienen.
- Employee self-service (ESS)
- In eigen huisstijl uit te voeren
- Geïntegreerd met de planning
- Beschikbaar als app op telefoon of via browser
Dien als werknemer eenvoudig onkostendeclaraties in. Fotografeer met de telefoon de bon en voeg die direct toe. Geef aan bij welk project de kosten horen en de declaratie gaat (na interne goedkeuring) met de eerstvolgende betaalrun mee.
- Eenvoudige registratie met telefoon
- Koppel foto van de bon
- Projectkosten direct doorbelast
- Uitbetaling via betaalrun bank
Ondersteuning voor het naleven van de privacywet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Registreer eenvoudig verzoeken en kom deze na (anonimiseren). Houd toestemmingen bij, en laat medewerkers dat zelf doen via intranet. Gaat er toch een keer iets mis, registreer dan ook het datalek.
- Verzoeken
- Toestemmingen (ook via intranet door medewerkers)
- Verwerkingsregister
- Datalekken
Krijg voor de loonadministratie vanuit de urenadministratie op verschillende manieren de uren van een periode ter beschikking. Uiteraard inclusief verlof en verzuim. Lees de loonjournaalpost vervolgens in en verwerk die in het memoriaal.
- Export van uren met code van verwerker
- Volledigheidscontrole voor salarisverwerking
- Import loonjournaalpost
- Import loonstroken voor intranet
Verloopt jullie verloning via Scab Accountants & Adviseurs? Profiteer dan van een vergaande integratie met behulp van webservices. Denk aan de uitwisseling van stamgegevens, (salaris- of adres)wijzigingen, het doorsturen van uren en ophalen van loonjournaalposten en inlezen van loonstroken. Zeker en efficiënt!
- Uitwisseling stamgegevens werknemer
- Verzenden uren voor verloning
- Ophalen en inlezen loonjournaalpost
- Ophalen en inlezen loonstroken voor intranet
Gebruik de methodische aanpak om de aanwezige kennis, talenten en competenties van medewerkers in een organisatie in kaart te brengen en koppel die aan de gewenste kennis, talenten en competenties.
- Urenverantwoordingen als basis
- Bereken met groeipercentage de behoefte
- Zie eenvoudig waar uitbreiding nodig is
- Stuurinformatie voor jullie aannamebeleid
Breng in het sociaal jaarverslag de échte voordelen van geïntegreerd HRM binnen een ERP-systeem tot uiting. Stel geautomatiseerd een compleet opgemaakt verslag op van het gevoerde beleid voor bijvoorbeeld leeftijd, functie en PSO-status. Vul zelf de norm in en er is direct inzicht in de stand ten opzichte van de doelstelling!
- Inzicht in werknemersbestand
- Inzicht in ziekteverzuim
- Onderlegger voor de PSO-status
- Compleet opgemaakt verslag
Het standaard meegeleverde HRM-dashboard biedt realtime inzicht in alle HRM- gerelateerde zaken. Bekijk overzichtelijk en veelal grafisch de informatie over onder andere (aflopende) contracten, ziekteverzuim, personeelsbestand en opleidingen.
- Direct beschikbaar dashboard
- Aanpasbaar aan wens gebruiker
- Maak gebruik van grafieken en meters
- Realtime inzicht
Verwerk jullie volledige financiële administratie. Krijg inzicht in debiteuren met betrekking tot omzet, openstaande posten, betaaltermijn, etc. Boek inkoopfacturen volautomatisch in en laat deze fiatteren. Deel grootboekrekeningen in, groepeer ze naar wens in kengetallen voor de rapportage en gebruik ze over de administraties heen.
- Omzet en openstaande posten
- Aanmaningsprocedures
- Grafische weergave op dashboard
- Managementrapportage met kengetallen
Leg voor de grotere werken de aanneemsom vast en verdeel die handmatig of automatisch in termijnen. Zet termijnen eenvoudig om in facturen. Factureer op basis van regie met vrijheid in aanpassingen, toepassen van opslagen of kortingen en indeling van de factuur. Vanzelfsprekend met mandagenregister indien gewenst.
- Aanneemsom met termijnschema’s
- Regiefacturen met vrije instellingen
- Mandagenregisters
- Meer- en minderwerken
Wissel tussen bedrijven binnen dezelfde organisatie middelen, personeel en werkzaamheden uit zonder onderlinge facturatie. Profiteer van interne werkprocessen die efficiënt verlopen.
- Volautomatisch proces, boek direct onderling over
- Fiscale eenheid eenvoudig aan te maken
- Uren tegen hoger intercompany tarief als gewenst
- Verkeerd geadresseerde inkoopfactuur ontvangen?
Boek intern direct over naar het juiste bedrijf
Boek onderlinge transacties binnen hetzelfde boekhoudsysteem eenvoudig weg. Voorkom te hoge balanstellingen en zorg zo voor een correcte weergave van de cijfers van de groep.
- Automatische herkenning intercompany transacties
- Eén keer inrichten voor een doorlopend proces
- Bespaar tijd, ook die van de accountant
- Volledige voorbereiding voor consolidatie
Voldoe met een geconsolideerde balans- en resultatenrekening aan de wetgeving op de jaarrekening. Maak eenvoudig een consolidatie-eenheid aan en rapporteer via de managementrapportage.
- Volledige functionaliteit voor correcte weergave
- Stel reële en eliminatieboekhoudingen snel in
- Bespaar tijd, ook die van de accountant
- Voldoe aan de eisen van banken en fiscus
Verwerk efficiënt en accuraat inkomende facturen in digitaal DICO-formaat (voorheen S@les in de Bouw) of UBL-formaat. Zet beide formaten net zo makkelijk in voor de facturen richting opdrachtgevers. De bouw gaat niet voor niets digitaal!
- Boek inkoopfacturen geautomatiseerd en bespaar tijd
- Stel per debiteur in welk formaat mee moet met factuur
- Verstuur facturen digitaal aan de overheid
- Match inkoopfacturen met digitale leverbon
Vergeet die stapels nog te fiatteren inkoopfacturen op het bureau. Laat bestellingen, contracten, weekstaten, inkoopfacturen en verkoopfacturen digitaal fiatteren op basis van een zelf ingestelde workflow. Zonder externe tool, gewoon geïntegreerd in de eigen ERP-oplossing!
- Zelf instelbare workflow voor fiattering
- Afwijkende workflow voor projectfacturen en AK-facturen
- Eenvoudig fiatteren op de tablet
- Direct inzage in wie nog moet fiatteren (ook grafisch)
Profiteer van een drastisch vereenvoudigd en vele malen efficiënter proces van inkoopfacturen van zzp’ers. Laat facturen automatisch genereren op basis van goedgekeurde uren, verwerk ze direct als inkoopfacturen en verzend ze per e-mail aan de zzp’ers.
- Geautomatiseerd opstellen verkoopfactuur van zzp’er
- Factuur direct boeken als inkoopfactuur
- Verzenden factuur aan zzp’er voor eigen administratie
- Volgens regels van de Belastingdienst
Het binden van onderaannemers wordt steeds belangrijker. Soms is het dan handig om de onderaannemers te laten bepalen hoe snel ze betaald krijgen. Stel in dat ze dat mogen aangeven op het facturenportaal en wat de bijbehorende condities voor snellere betaling zijn.
- Online opvragen van facturen met betaalstatus
- Stellen van vragen over factuur
- Instellen gewenste betaaltermijn
- Condities voor snellere betaling
Creëer je eigen financiële dashboard met behulp van talloze beschikbare grafieken, meters, dashboardgetallen en selecties. Gebruik drag-and-drop om de indeling naar wens te maken. Net zo eenvoudig per administratie als over de administraties heen!
- Vele standaard dashboardblokken beschikbaar
- Drag-and-drop naar eigen inzicht samenstellen
- Realtime informatie op dashboard
- Direct doorklikken naar onderliggende informatie
Registreer vaste activa binnen de financiële administratie en voer op basis daarvan per activum alle benodigde financiële boekingen uit. Of het nu gaat om investeren, afschrijven, herwaarderen of desinvesteren: per activum bepaal je altijd de daadwerkelijke boekwaarde in een periode.
- Gelaagde structuur met activa en sub-activa
- Uitgebreide kenmerken
- Keuze in type afschrijving
- Inzicht in historie
Schrijf in onze software een vast activum fiscaal of bedrijfseconomisch af. Het berekenen van de afschrijving kan via bijvoorbeeld de resterende levensduur, op basis van een vast percentage of handmatig. Ook kun je uiteraard een zeer overzichtelijke staat van afschrijvingen uit het systeem halen.
- Fiscaal of bedrijfseconomisch
- Uitgebreide keuze in soort afschrijving
- Staat van afschrijvingen
- Inzicht in boekingen
Moet de waarde van een activum tussentijds worden aangepast? Heeft een machine een hogere of lagere dagwaarde dan de boekwaarde, of heeft de machine een langere of kortere levensduur? Via onze software is herwaardering snel gedaan en kan er opnieuw worden afgeschreven.
- Nieuwe einddatum
- Nieuw aantal resterende periodes
- Nieuwe restwaarde
- Keuze in welke periode herwaardering te boeken
Komt een vast activum buiten gebruik of wordt het verkocht? Dan moet het uit de boeken, waarbij je in ons systeem op eenvoudige wijze aangeeft wat er met het verschilbedrag gaat gebeuren. Of je het nu neemt als verlies of winst, of aanwendt als vervangingsreserve bij het nieuwe activum: onze software verwerkt elke keuze even efficiënt.
- Controle op geboekte afschrijvingen
- Desinvesteringswaarde leidt tot positief of negatief boekresultaat
- Automatische afboeking naar grootboekrekening
- Waarde inbrengen in nieuw vast activum
Het systeem omvat een volledige integratie van vaste activa met materieelstukken. Zo boek je periodieke afschrijvingskosten zonder extra handeling in de werkorder van het materieelstuk, behaal je meer efficiency en zorg je voor adequater inzicht in exploitatie.
- Snelle registratie vast activum en materieelstuk
- Afschrijven van materieelstuk via vast activum
- Afschrijvingskosten geboekt op werkorder materieelstuk
- Volledige exploitatie van materieelstuk inzichtelijk
Bepaal zelf welke kolommen naast elkaar in het rapport komen. Kies uit de vele standaard kolomindelingen of stel ze samen om bijvoorbeeld filters te gebruiken op een bepaald soort projecten.
- Standaard kolomindelingen
- Zelf te definiëren kolomindelingen
- Gebruik filters (projectsoort, projectleider, periode)
- Bepaal kolomnamen en opmaak
Stel zelf rapportages samen of gebruik de standaard schema’s zoals bijvoorbeeld een DuPont- overzicht. Dankzij formules reken je eenvoudig de current ratio, quick ratio, gouden balans of rentabiliteit uit en neem je dit alles overzichtelijk mee in het rapport.
- Standaard schema’s meegeleverd
- Volledig zelf te definiëren rapportages
- Maak gebruik van formules
- Bereken ratio’s en verhoudingen
Zeer sterk is de mogelijkheid om in de managementrapportages direct te consolideren. Tel eenvoudig boekhoudingen bij elkaar op of zet ze naast elkaar met een totaal aan het eind. Laat deelnemingen volledig of op percentage deelneming meetellen.
- Geconsolideerd rapporteren
- Gebruik boekhoudingen of consolidatie-eenheden
- Maak gebruik van filters
- Toon deelnemingen op percentage of geheel
Moet er geconsolideerd worden gerapporteerd? Dan doe je dit graag zonder de onderling gefactureerde omzet. In de rapportage zet je daarvoor eenvoudig de boekhoudingen, eliminatieboekhouding en het totaal naast elkaar.
- Geconsolideerd rapporteren inclusief eliminatie
- Boekhoudingen naast elkaar in één overzicht
- Eliminatieboekhouding in hetzelfde overzicht
- Totaalkolom wordt automatisch berekend
Rapporteer in de managementrapportage eenvoudig per kostenplaats of afdeling, en vergelijk zo de prestaties van afdelingen onderling. Maak doorsnedes en vergelijkingen door zelf de indeling en filters toe te passen.
- Kostenplaatsen naast elkaar
- Kostenplaatsgroepen naast elkaar
- Afdelingen naast elkaar
- Filtering voor de juiste inzichten
Snel inzicht in hoe het jaar eruit gaat zien? Kies dan bij het opstellen van een rapport voor year-to-date (werkelijk geboekte bedragen) of actuals-to-budget. In dat laatste geval zie je de werkelijkheid tot en met en de rest van het jaar volgens budget.
- Actuele waarden tot en met huidige periode
- Actueel tot en met nu, aangevuld met budget tot einde jaar
- Meerdere budgetten mogelijk
- Snel inzicht in einde jaar verwachting!
Krijg grafisch inzicht op basis van zelfbedachte managementrapportages. Is een rapport eenmaal gedefinieerd, laat dan in een grafiek naar keuze eenvoudig de waardes grafisch weergeven. Plaats de grafiek op het dashboard en je hoeft geen rapport op te vragen om direct de uitkomst te kunnen bekijken of beoordelen.
- Gebruik informatie uit het rapport voor de grafiek
- Plaats grafiek op het eigen dashboard
- Informatie wordt realtime berekend bij openen dashboard
- Meerdere grafieken in één rapport mogelijk
Houd zicht op uniek materieel, oftewel de materieelstukken die per stuk worden verhuurd of via de planning worden ingezet. Profiteer van een systeem dat alle relevante informatie vastlegt (zoals eigendom, merk, type, kenteken en CO2-uitstoot) en bovendien een nauwkeurige exploitatie bijhoudt.
- Inzet op basis van uren of verhuur
- Planbaar in de dagplanning mensen/middelen
- Uitgebreide keuringen en onderhoudsbeurten
- Registratie uitstoot CO2 en NOx
Benut de functionaliteit voor bulkmaterieel. Denk daarbij aan rijplaten of steigeronderdelen, waarvan bekend is hoeveel ervan zijn, maar die niet uniek worden bijgehouden. Geef ze overzichtelijk uit naar het werk en belast ze door op basis van verhuur.
- Verhuurtarieven intern en extern (zelfs per klant of werk)
- Huurvrije periodes (vakantie/vorst/weekenden)
- Voorraadregistratie
- Inzet op basis van verhuur
Onze software maakt het plannen van materieel dat op uurbasis wordt ingezet eenvoudig, dankzij een grafisch (drag-and-drop) planbord. Koppel materieel inclusief bediening en de benodigde hulpstukken aan de vraag vanuit de projecten. Zie direct wie of wat niet beschikbaar is door verlof, verzuim of onderhoud en schuif of kopieer waar nodig.
- Grafisch drag-and-drop planbord
- Meeplannen bediening en hulpstukken
- Plan ook direct transport van het materieel
- Integratie met verlof, verzuim en onderhoud
Verhuur van materieel aan een werk verloopt via een magazijnuitgifte. Is dit laatste eenmaal het geval? Dan zorgt het systeem ervoor dat de verhuur periodiek op de werken wordt geboekt, rekening houdend met huurvrije periodes en datum retour.
- Genereer magazijnuitgifte vanuit materieelstuk
- Zet aanvraag van uitvoerder om in uitgifte
- Bereken verhuur inclusief klantspecifieke tarieven
- Regel het transport direct vanuit de magazijnuitgifte
Belast materieel overzichtelijk en volledig door, ongeacht of het materieel op basis van verhuur of uren wordt ingezet. Doorbelasting van materieel op basis van uren is inclusief bediening en hulpstukken – indien van toepassing.
- Verhuur met uitgebreide condities en staffels
- Uren van machine inclusief bediening (automatisch samengeteld)
- Gebruikte hulpstukken worden bij uren geteld
- Inzet van specifiek hulpmaterieel, zoals gps, wordt apart doorbelast
Leg de periodieke keuring van materieelstukken vast per soort en registreer de keuringen op kantoor of buiten met de tablet. Lees PATS-keuringen in vanuit de gebruikte software, zie intern snel welke keuringen nodig zijn en toon ook op de bouwplaats aan dat de keuringen in orde zijn.
- Zelf aan te maken keuringssoorten
- Snel inzicht in wat wel of niet gekeurd is
- Inlezen keuringen vanuit PATS-software
- Buiten de keuringsinformatie onder de knop
Houd materieel via onderhoudsbeurten in optimale staat, binnen in de werkplaats of op locatie op het werk. Leg instructie en regels vast en plan het onderhoud vooraf in, zodat de planner direct ziet dat het materieel tijdelijk niet inzetbaar is.
- Definieer onderhoudsbeurten en periodiciteit
- Bepaal wat tijdens een beurt moet gebeuren
- Boek uren en materialen op het materieelstuk
- Profiteer van een grafisch drag-and-drop planbord
Precies weten wat materieelstukken hebben gekost en opgebracht? Bekijk de kosten naar soort (brandstof, verzekering, keuringen, onderhoud, afschrijvingskosten, etc.), met daar tegenover de opbrengsten uit inzet op uren of verhuur.
- Volledig inzicht in exploitatie
- Kosten naar soort in detail beschikbaar
- Opbrengsten uit uren keer tarief of verhuur
- Maak eenvoudig een investeringsplanning
Maak optimaal gebruik van artikelbestanden van leveranciers. Lokaal of online, via bijvoorbeeld 2BA Unifeed. Lees eenvoudig bestanden en prijzen in, deel ze logisch in en gebruik ze vervolgens voor de vele processen binnen onze oplossing.
- Artikelgroepen en subgroepen
- Inlezen artikelbestanden en prijslijsten
- Serienummering
- Maakartikelen met stuklijsten
Definieer eenvoudig maakartikelen en geef aan wat ervoor nodig is om een artikel te produceren of assembleren. Genereer automatisch productieorders om maakartikelen aan te vullen in het magazijn, boek ze op voorraad en zie direct het bijbehorende productieresultaat.
- Stuklijsten
- Recepten (ook meervoudig)
- Automatisch of handmatig afboeken stuklijst
- Inzichtelijk productieresultaat
Leg de vele soorten prijzen van artikelen – elk met hun eigen geldigheid – onbeperkt vast. Verdeel verkoopprijzen eenvoudig onder per project, werkorder of klant en koppel inkoopprijzen aan de leverancier. Voer de prijzen handmatig in, of laat ze inlezen dan wel berekenen op basis van de verkoop- of inkoopprijs.
- Inkoopprijzen per leverancier
- Verrekenprijzen voor de voorraadwaarde
- Verkoopprijzen algemeen, per project, werkorder of klant
- Staffelprijzen en staffelkortingen
Eenvoudig bestellen van materialen bij leveranciers? Gebruik hiervoor het eigen artikelbestand, 2BA Unifeed online of open de webshop van de leverancier. Selecteer de artikelen en verstuur bestellingen digitaal. Registreer de ontvangst, en boek daarmee direct de voorraad bij of boek – naar wens – de kosten direct op het werk.
- Gebruik prijzenbeheer voor actuele prijzen
- Selecteer lokaal, online of in webshop leverancier
- Bestel telefonisch, per mail of digitaal (XML)
- Zet bestelling om in ontvangst
Genereer een middelenbehoeftelijst (ook wel MRP genoemd) vanuit de werkbegroting van een project of werkorder. Of laat het systeem een voorstel doen om aan te vullen op basis van minimale voorraden, bestelhoeveelheden en projectbehoefte. Zet het voorstel vervolgens eenvoudig om in bestellingen of productieorders.
- Genereer op verschillende manieren
- Systeem controleert voorraad en aanvulmethode
- Vergelijk prijzen, bestelhoeveelheden en condities
- Maak bestellingen of productieorders
Naast eenvoudige bestellingen en afroeporders zijn er ook inkoopcontracten die een overeenkomst met leverancier of onderaannemer omvatten. Bewaak met onze software het budget op deze contracten en onderteken ze digitaal via een zeer efficiënt proces.
- Budget op basis van regels uit werkbegroting
- Spreek specifieke prijzen af per contract
- Krijg inzicht in inkoopresultaat
- Koop in op prijs en aantallen of op aanneemsom
Verdeel voorraad over meerdere magazijnen, ongeacht of dit voor werf, auto, koffer, project of materieel is. Leg artikelen binnen een magazijn op specifieke locaties. Vul kleine magazijnen aan vanuit het centrale magazijn en houd continu inzicht in voorraden per locatie.
- Onbeperkt aantal magazijnen
- Verschillende soorten magazijnen
- Locaties binnen magazijnen
- Aanvulling voorraad van magazijn naar magazijn
Benut de veelgebruikte functionaliteit voor busvoorraden en voorzie zo elke auto van een eigen magazijn met daarin de juiste hoeveelheden van elk artikel. Verbruik vanuit de bus op de klus en laat de voorraad automatisch aanvullen vanuit het centrale magazijn of via de leverancier.
- Iedere auto of bus is een magazijn
- Min./max. hoeveelheid per bus instelbaar
- Assortiment per bus instelbaar
- Vul aan op basis van min./max. aantallen
Gebruik op meerdere plaatsen in de software de webshops van grotere leveranciers voor artikelselectie, waarna de software de betreffende hoeveelheden on-the-fly aanmaakt of bijwerkt. Bovendien helpen de webshops bij het maken van de juiste keuzes voor elk artikel. Efficiënt!
- Selecteer artikelen in de webshop
- Altijd actuele prijzen en condities
- Vergelijkbare artikelen en hulpmiddelen vaak beschikbaar
- Gebruik koppeling in calculatie, bestelling of inkoopvoorstel
Maak voor onder meer het picken, inventariseren, uitgeven en ontvangen van artikelen gebruik van een moderne draadloze scanner. Loop eenvoudig door het magazijn, krijg de voorzet voor elke taak en scan en rond af. Simpel!
- Inkoopprijzen per leverancier
- Verrekenprijzen voor de voorraadwaarde
- Verkoopprijzen algemeen, per project, werkorder of klant
- Staffelprijzen en staffelkortingen
Krijg grafisch inzicht in de doorlooptijd van elk project. Profiteer van een volledige integratie met calculatie, werkbegroting, middelenbehoefte en dagplanning. En dat als vanzelfsprekend ook voor meerdere projecten tegelijkertijd. Verschuif en zoom in voor meer details.
- Grafisch drag-and-drop planscherm
- Schaalbaar qua tijd
- Planning per project of over projecten heen
- Genereer automatisch of maak handmatig aan
Plan eenvoudig mensen en middelen in via het grafische drag-and-drop planscherm, of plan koppels tegelijk. Kies direct de hulpstukken die nodig zijn, zie meteen wie vrij of ziek is en anticipeer daarop. De planning biedt ook de voorzet voor de urenregistratie in intranet, de rittenregistratie en mobiele werkbon.
- Grafisch drag-and-drop planscherm
- Geïntegreerd met verlof en verzuim
- Plan mens en machine samen
- Voorzet voor urenregistratie
Krijg inzicht in de beschikbare capaciteit van mensen en middelen. Stel je flexibele schil in, leg de vraag vast en zie hoe de bezetting eruit gaat zien. Stuur vervolgens op de juiste informatie bij het aangaan van nieuwe verplichtingen of aankoop van nieuw materieel.
- Grafisch scherm met capaciteit tegenover vraag uitgezet qua tijd
- Capaciteit per groep (bijv. shovels of mobiele kranen)
- Neem flexibele schil mee in berekeningen
- Zoom vanuit planscherm door naar onderliggende info
Weten waar wat is ingezet en wat eventueel nog inzetbaar is? Open via de normale dagplanning eenvoudig een mooie grafische planning, die per materieelstuk en groep laat zien wat wanneer ingepland is. Zo ontstaat goed inzicht voor de lange termijn – onmisbaar voor het aannemen van nieuwe projecten.
- Grafisch scherm met materieelbezetting uitgezet tegen de tijd
- Eenvoudig filteren op afdeling of bedrijf
- Unieke materieelstukken, materieelgroep of materieelsets
- Zoom vanuit planscherm door naar onderliggende info
Krijg duidelijk en eenvoudig overzicht van het verlof van medewerkers, uitgezet tegen de tijd. Het systeem vult de planning automatisch op basis van de vastgelegde verloven en verlofaanvragen. Kortom, geen extra werk en tóch direct inzicht!
- Scherm toont alleen medewerkers met verlof in gekozen periode
- Maak eenvoudig selecties op team, afdeling of bedrijf
- Inzicht in zowel eigen werknemers als inleners
- Bepaal zelf de periode
Onze software gebruikt Office 365 voor onder meer het opmaken van rapportages en samenstellen van overzichten. Maak documenten op via sjablonen in Word en ervaar hoe eenvoudig je rapportages overzet naar Excel of daar opvraagt.
- Eenvoudig documenten opmaken in Word
- Bekijk rapportages en overzichten in Excel
- Werk samen aan documenten in Office 365 (beschikbaar vanaf versie 2023.2)
- Sla documenten veilig op binnen de database
Haal in Works dankzij de integratie via Microsoft Graph (onderlaag van Microsoft) eenvoudig users op vanuit Azure (active directory). Koppel ze vervolgens handmatig of automatisch aan de users binnen onze oplossing.
- API-integratie met Microsoft Graph
- Ophalen users uit Microsoft Azure
- Handmatig of automatisch koppelen users
- Toegang tot Microsoft-producten op basis van Azure-user
E-mail geïntegreerd in ons systeem: dan pas merk je écht wat efficiency jullie brengt. Profiteer van het plezier van informatie onder de knop, op de juiste plaats. En dat uiteraard op basis van de integratie met Office 365, dus naast óf ter vervanging van je mailbox in Microsoft Outlook.
- Integratie met Office 365 en IMAP-mailservers
- Lees en beantwoord mail in Outlook en archiveer in Works
- Verstuur documenten direct vanuit Works
- Lees en verwerk e-mail automatisch
Beheer de agenda zoals in Microsoft Outlook. Maar dan wél geïntegreerd in het ERP-systeem, met alle voordelen van dien. Koppel afspraken aan afspraakruimtes, organisaties of projecten en bouw zo een digitaal dossier op.
- Integratie met Office 365 en Microsoft Teams
- Koppel afspraken aan onderdelen in Works (organisaties, projecten, etc.)
- Verstuur en ontvang agenda-uitnodigingen
- Plan direct vanuit de agenda een Teams-meeting in
Plan dankzij de integratie met Microsoft Teams heel eenvoudig een online vergadering in. De afspraak wordt direct gesynchroniseerd met Teams en uitnodigingen worden vanuit Microsoft verzonden.
- Integratie met Office 365 en Microsoft Teams
- Plan online vergaderingen en nodig deelnemers uit
- Koppel vergaderingen aan onderdelen in Works (organisaties, projecten, etc.)
- Geef bij afspraak aan dat het een online afspraak is – klaar!
Voeg via de eigen personal OneDrive of de OneDrive van het bedrijf bestanden toe aan de database. Kies voor opslag in de database of Microsoft-cloud, bewerk documenten online in Office 365 en werk samen aan dezelfde documenten (beschikbaar vanaf versie 2023.2).
- Bestanden selecteren uit OneDrive en toevoegen aan database
- Opslag van bestanden in de database of op OneDrive
- Werk samen aan documenten met Office 365 (beschikbaar vanaf versie 2023.2)
- Rechten op bestanden geregeld vanuit Works
Implementatie
Onze Works-software is gemaakt voor gemak. Dus zorgen we ervoor dat die straks zo goed mogelijk voor jullie rendeert, na een betrokken en kundige aanpak van de implementatie.
De implementatie van jullie nieuwe software start met een plan voor jullie project. Gevolgd door een voorinrichting van het systeem, waarna we achtereenvolgens de kern- en eindgebruikers opleiden. En dat alles op maat, specifiek voor jullie organisatie. Klopt alles, voldoet het systeem aan jullie behoeften? Dan gaan we live. En blijven wij uiteraard ook dán betrokken, voor support op elk moment.
Naast de klantspecifieke opleidingen tijdens een implementatie bieden we ook standaardtrainingen. Die zijn ontwikkeld voor ieder type gebruiker, en daardoor wel zo concreet en relevant. Zo vinden eindgebruikers na onze ‘basistraining Navigeren door Works’ optimaal hun weg door het systeem. En geeft een ‘Training Dashboards, selectie & grafieken’ kerngebruikers en applicatiebeheerders het benodigde inzicht in het inrichten van het systeem en zichtbaar maken van informatie. Onze basistrainingen vinden zowel bij onze klanten als op onze locatie in Helvoirt plaats. En trainen op afstand? Ook dát doen we, met een uitgebreid aanbod aan webinars.
Werken jullie al met Works-software? En wil je meer weten over onze standaardtrainingen? Op ons abonneeportaal vind je een volledig en actueel overzicht.
Referenties
“Ons installatiebedrijf richt zich op elektrotechnische installaties en beveiliging. Om ons werk goed te kunnen doen, is een veelzijdig ERP-pakket onmisbaar. Dus gebruikten we eerder al InstallOffice en zijn we voor nog meer functionaliteit overgestapt op InstallWorks. Daarbij was het handig dat we veel van onze oude gegevens konden overzetten, waardoor we nu gebruikmaken van een pakket dat ons alles biedt wat we nodig hebben. We kunnen in het systeem op alle items klikken en zo snel het juiste overzicht of resultaat vinden. Ook kunnen we grafieken en tabellen duidelijk definiëren en daarmee onze workflow, workload en financiën goed controleren. Wij raden InstallWorks zeker aan aan andere bedrijven in onze branche. Gezien de vele mogelijkheden en functies ondersteunt het pakket vast ook hun processen meer dan voldoende.”
“We zijn gespecialiseerd in het installeren, verhuren en onderhouden van systemen voor klimaatbeheersing en luchtbehandeling. Een breed werkveld dus, en toch ook heel specifiek. Daarom moet de software waarmee wij werken daarop aansluiten – precies zoals InstallWorks dat voor ons doet. Alle verwerkte informatie in al onze bedrijven is overal bruikbaar, zodat we een naam of werkadres maar één keer hoeven aan te maken. Daarnaast kunnen alle disciplines binnen onze groep in hetzelfde programma hun taken verwerken, ongeacht of het nu gaat om verhuur, verkoop of onderhoud. Tel daar alle overige mogelijkheden bij op en InstallWorks is voor ons hét pakket.”
“We hebben de afgelopen jaren uitgebreid kennis kunnen maken met het ERP-systeem ‘Installworks’. Het systeem biedt een breed scala aan mogelijkheden, variërend van artikelbeheer tot projectmanagement en het afhandelen van sollicitaties. Deze veelzijdigheid is ongetwijfeld het grootste voordeel van Installworks, waardoor het een waardevol hulpmiddel is voor diverse bedrijfsprocessen. Bovendien waarderen we de manier waarop Installworks het inzichtelijk maken van data en het inrichten van processen faciliteert, wat ons helpt bij het efficiënter maken van onze werkzaamheden. Hoewel de veelheid aan functies soms overweldigend kan zijn, zien we dit overwegend als een positieve uitdaging die bijdraagt aan de structuur en professionaliteit van ons bedrijf.”
“We werkten eerder al met InstallOffice. Een fijne oplossing, al waren er in de loop van de tijd ook veel externe applicaties aan gekoppeld. Dus zijn we eind 2020 overgestapt op InstallWorks, wat voor ons heel goed heeft uitgepakt. We kunnen uitgaan van betrouwbare data tijdens het hele proces, dankzij een systeem dat ons alles onder één dak biedt. Dashboards zijn overzichtelijk en op individueel gebruikersniveau in te regelen en data en primaire vastleggingen kunnen we eenvoudig bereiken via doorklikken in de schermen. Daarnaast werkt de interface met 2BA voor calculeren en te bestellen artikelen erg goed, en anticipeert BouwInfosys goed op de marktontwikkelingen en wet- en regelgeving.”
Alles vanuit één centraal punt
“Ons uitgangspunt is ‘niets is onmogelijk’, en daar sluit deze software goed bij aan. Zo zijn we bijvoorbeeld ook zeer te spreken over de faciliteit voor de automatische rekeningcourant, waardoor personeel van Lammerink Installatiebedrijf rechtstreeks op een order van Lammerink Beveiligingstechniek kan werken. Bovendien voorziet de software ons van informatie vanuit één centrale applicatie. Dat heeft het beheer verbeterd. En maakt de processtroom voor gebruikers sneller én eenvoudiger.”
“Hoekstra installatie voor alle elektrotechnische installatieopdrachten. Het aanbod elektrotechnische diensten van Hoekstra Installatie is groot. Naast het ‘gewone’ elektrotechnische werk is Hoekstra gespecialiseerd in het plaatsen van zonnepanelen, autolaadpalen en brandontruimingssystemen. Ook ontwerpen zij elektrotechnische installaties voor aannemers en woningcorporaties.”
“Bij HTC maken we entrees voor voertuigen mooier, beter en veiliger. Het is veelzijdig werk, waarvoor InstallWorks ons voor onze projecten en producten alle benodigde tools biedt. Van acquisitie tot onderhoud: de software ondersteunt ons breed. Zo kunnen alle lagen en afdelingen van ons bedrijf samenwerken in één gezamenlijk systeem, wat de uitwisseling van informatie directer en accurater maakt. Ook ervaren we de voordelen voor onze fabrieksplanning: die is begrijpelijk voor iedereen, doordat al ons onderhanden werk inzichtelijk is één visuele weergave. Koppelingen tussen de planning en andere processen maken de mogelijkheden vrijwel eindeloos. En dankzij de flexibele inrichting kunnen we haast alle processen kwijt in het systeem.”
“Na het in kaart brengen van onze processen startte onze zoektocht naar het ERP-pakket dat het beste bij ons past. Zo kwamen we uit bij InstallWorks. Het systeem ondersteunt onder andere het proces van bouwen en onderhouden van onze CNG/LNG- en H2-installaties, werkt laagdrempelig en is bovendien soepel uit te breiden en aan te passen. Ook sluit de wijze waarop de oplossing technisch is ingericht heel goed aan bij het gedachteproces van de werkplaats, projectmanagers en onderhoudsafdeling. Kortom, InstallWorks is een ERP-systeem dat het proces ondersteunt in plaats van andersom. De oplossing draait stabiel, en in het geïntegreerde supportportaal kunnen we incidenten, vragen en wijzigingen eenvoudig melden. We bevelen InstallWorks zeker aan en hopen er nog lang mee te kunnen werken.”
“Koeling van datacenter, klimaatsystemen en serverruimte koeling. APAC helpt grote en professionele datacenters al meer dan 35 jaar met installatie, onderhoud en ondersteuning van koelsystemen op het allerhoogste niveau. Ook biedt APAC de optimale vloer voor uw ruimte. Met een verhoogde vloer (Raised floor) zorgt APAC voor de juiste luchtcirculatie onder uw IT-ruimte, serverruimte of datacenter.”
“Toekomstgericht, zo kunnen we InstallWorks wel omschrijven. De software brengt de volledige functionaliteit voor een bedrijf samen in één pakket. En dat toegespitst op de eigen bedrijfsprocessen, zonder concessies op welk vlak dan ook. Het valt op hoe goed alles blijkt te zijn gelinkt. En ook hoeveel waarde de digitale communicatie via het systeem biedt. Het bestelproces, het verwerken van inkoopfacturen: het verloopt allemaal even soepel als efficiënt.”
“Goed, uiteindelijk kies je voor een oplossing. Maar het bedrijf erachter is minstens zo belangrijk – en dat zit met BouwInfosys wel goed. Ze zijn er opvallend benaderbaar, en staan open voor samenwerking. En dat met InstallWorks, waarin voor ons alles samenkomt. Denk aan functionaliteit voor een volledige administratie. Aan de calculatie, mobiele werkbon en een klantportaal. Met het systeem kunnen we via meerdere wegen de gewenste informatie vinden. De gebruiker kan overal op doorklikken, zelf noemen wij dat ‘surfen door het pakket’. Van calculatie naar uitvoering, mobiele werkbon en klantportaal: zo’n workflow verloopt heel soepel. En dat is voor ons erg waardevol.”
Onze projectaanpak
Snel aan de slag met de software voor jullie branche? Wij zorgen ervoor, vanaf de start tot en met de live-gang én erna.