InfraWorks
Bedrijven in de infra houden graag de vaart erin, proactief als ze zijn. Maar toch, was de wereld van grond-, weg- en waterbouw (GWW) ooit zo uitdagend? Houd daarom het overzicht. En ontdek met InfraWorks de impact van één geïntegreerde softwareoplossing voor het hele bedrijf.
Met InfraWorks hebben GWW-bedrijven één systeem voor al hun dagelijkse processen. De oplossing brengt calculatie, administratie, financiën en logistiek samen in een en dezelfde digitale omgeving. Dat maakt InfraWorks tot een schaalbare totaaloplossing, die mede dankzij gepersonaliseerde dashboards heel gebruiksvriendelijk is. Breng al die eigenschappen samen en er ontstaat overzicht. Efficiency en controle, voor rendement op elk vlak.
Hoofdprocessen
InfraWorks omvat dat wat nodig is om soepel te kunnen werken met de RAW-systematiek in calculatie en besteksadministratie. Ook biedt de software uitgebreide functionaliteit voor processen voor zowel groenvoorziening en loonwerk als de digitale aangifte bij het Landelijk Meldpunt Afvalstromen (LMA) en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Branchespecifiek is bovendien de geïntegreerde weegbrugfunctie. Die zorgt ervoor dat de weegbrugmedewerker wegingen kan registreren, zoals ook de chauffeur dat via een tablet eenvoudig kan doen. En is de registratie gedaan? Dan werkt het systeem de voorraad op de grondbank direct bij.
Gebruik de calculatiemodule in InfraWorks om een bestek in te lezen (RSX) en vervolgens te onderbouwen (handmatig of automatisch). Schrijf in met inschrijfstaat. Of calculeer een niet-RAW-werk (bijv. een sloopproject) zonder bestek en deel zelf de calculatie in. Genereer een offerte voor de aanbieding.
- Inlezen digitaal bestek en nota van inlichtingen (RSX/NSX)
- Handmatig of automatisch onderbouwen met middelenbestand
- Vrije opbouw, kopiëren uit andere calculaties
- Bereken de verwachte CO2-uitstoot in het project
Opdrachtgevers stellen steeds vaker grote raamovereenkomsten op. Lees het bestek in, onderbouw het op dezelfde wijze als normale calculaties en schrijf in. Uiteraard volgens de regels van CROW.
- Inlezen van digitaal bestek (RSX)
- Handmatig of automatisch onderbouwen met middelenbestand
- Registreer deelopdrachten op raamovereenkomst
- Voeg posten toe uit de raamovereenkomst
Voeg productie bij in de bestekweekstaat en reken periodiek af met de bestektermijnstaat. Uiteraard volledig volgens de regels van CROW. Reken integraal ook direct extra declaraties en meerwerk af met de opdrachtgever.
- Registreer productie (binnen of buiten in de app)
- Zet productie direct in voor projectbewaking (toegestane kosten)
- Reken extra declaraties en meerwerk af
- Voeg posten toe uit de raamovereenkomst
Verwerk eenvoudig bestekswijzigingen (bijv. veranderende hoeveelheid), leg nieuwe posten buiten de aanneemsom en extra declaraties als meerwerk vast. Productie schrijven op posten buiten de aanneemsom is gewoon mogelijk en kan mee als meerwerk in de afrekening.
- Verwerk bestekswijzigingen
- Maak nieuwe besteksposten aan
- Registreer extra declaraties
- Reken af met opdrachtgever
De uitvoerder kan op de tablet eenvoudig signaleringen van meerwerk registreren en laten ondertekenen door de opdrachtgever (indien gewenst direct met kostenregels). De signaleringen worden daarna per stuk of gebundeld omgezet in meerwerk, wat meegaat in de termijnstaat.
- Uitvoerder signaleert meerwerk
- Opdrachtgever kan op tablet ondertekenen
- Werk indien gewenst meerwerk uit via calculatie
- Reken af via termijnstaat
Krijg continu (realtime) inzicht in begroot ten opzichte van werkelijk. Zet calculatie om naar begroting en boek werkelijke kosten. Registreer inkoopcontracten en zie direct het resultaat. Geef periodiek prognose einde werk (PEW) in en krijg daarmee direct de voorzet voor het OHW. Kostenbewaking verliep nog nooit zo eenvoudig.
- Inzicht in budget vs. werkelijk vs. opbrengst
- Productiestand vanuit de besteksadministratie geeft toegestane kosten
- Prognose einde werk (PEW) per periode
- Directe integratie met onderhanden werk (OHW)
De grondwerker of machinist kan buiten zeer eenvoudig uren registreren op de telefoon. De voorzet komt vanuit de planning. De machinist boekt direct uren van zichzelf en de machine. Ook kan hij of zij eenvoudig hulpstukken of bijvoorbeeld tankbeurten registreren.
- Eenvoudig te gebruiken app op telefoon
- Urenregistratie met voorzet vanuit de planning
- Direct uren mens/machine gekoppeld
- Registreer tankbeurten op machine
De uitvoerder buiten heeft op de tablet alle functionaliteit om het eigen werk goed te kunnen doen. Van bestellen en ontvangen tot afroepen op inkoopcontracten. Fiatteren uren en inkoopfacturen verloopt heel eenvoudig. Net als het schrijven van productie in de weekstaat en het tonen van keuringsdocumenten van materieel als nodig.
- Urenregistratie, bestellingen, ontvangsten en afroepen
- Aanvragen voor mensen, middelen en materiaal
- KAM-registratie (toolboxen, werkplekinspecties, etc.)
- Workflow voor fiatteren inkoopfacturen en weekstaten
Gebruik de calculatiemodule in InfraWorks om een bestek in te lezen (RSX) en vervolgens te onderbouwen (handmatig of automatisch). Schrijf in met inschrijfstaat. Of calculeer een niet-RAW-werk (bijv. een walbeschoeiing) zonder bestek en deel zelf de calculatie in. Genereer een offerte voor de aanbieding.
- Inlezen digitaal bestek en nota van inlichtingen (RSX/NSX)
- Handmatig of automatisch onderbouwen met middelenbestand
- Vrije opbouw, kopiëren uit andere calculaties
- Bereken de verwachte CO2-uitstoot in het project
Opdrachtgevers stellen steeds vaker grote raamovereenkomsten op. Lees het bestek in, onderbouw het op dezelfde wijze als normale calculaties en schrijf in. Uiteraard volgens de regels van CROW.
- Inlezen van digitaal bestek (RSX)
- Handmatig of automatisch onderbouwen met middelenbestand
- Registreer deelopdrachten op raamovereenkomst
- Voeg posten toe uit de raamovereenkomst
Speciaal voor de groenvoorziening kun je contracten vastleggen met daarin de te onderhouden percelen. Plan de werkzaamheden volgens seizoenspatroon en laat de voorman bepalen welke werkzaamheden per dag plaatsvinden.
- Inlezen van digitaal bestek (RSX)
- Handmatig of automatisch onderbouwen met middelenbestand
- Registreer deelopdrachten op raamovereenkomst
- Voeg posten toe uit de raamovereenkomst
De medewerker kan buiten zeer eenvoudig uren registreren op de telefoon. De voorzet komt vanuit de planning. De medewerker boekt direct uren van zowel zichzelf als de ingezette machine(s) en hulpstukken.
- Eenvoudig te gebruiken app op telefoon
- Urenregistratie met voorzet vanuit de planning
- Direct uren mens/machine/hulpstuk gekoppeld
- Registreer tankbeurten op machine
De uitvoerder buiten heeft op de tablet alle functionaliteit om het eigen werk goed te kunnen doen. Van bestellen en ontvangen tot afroepen op inkoopcontracten. Fiatteren uren en inkoopfacturen verloopt heel eenvoudig. Net als het schrijven van productie in de weekstaat en het tonen van keuringsdocumenten van materieel als nodig.
- Urenregistratie, bestellingen, ontvangsten en afroepen
- Aanvragen voor mensen, middelen en materiaal
- KAM-registratie (toolboxen, werkplekinspecties, etc.)
- Workflow voor fiatteren inkoopfacturen en weekstaten
Laat de voorman op de tablet eenvoudig signaleringen van meerwerk registreren en ondertekenen door de opdrachtgever (indien gewenst direct met kostenregels). Signaleringen worden per stuk of gebundeld omgezet in meerwerk, dat meegaat in de termijnstaat.
- Voorman signaleert meerwerk
- Opdrachtgever kan op tablet ondertekenen
- Werk indien gewenst meerwerk uit via calculatie
- Reken af via directe termijn- of regiefactuur
In het groenwerk komt werken met prijslijsten per opdrachtgever voor de combinatie mens/machine/hulpstuk vaak voor. Denk daarbij aan een trekker met grasrol en bediening. Leg prijslijsten vast en laat het systeem een voorstel voor facturatie doen op basis van werkelijk ingezette resources.
- Prijslijsten per debiteur, project of werkorder
- Eenvoudig kopiëren en aanpassen prijslijsten
- Werkelijke inzet bepaalt de samengestelde prijs
- Pas indien gewenst voorstel regiefactuur aan
Leg de grondbank vast in het systeem en definieer de vakken. Geef eenvoudig aan wat er in de vakken mag komen te liggen. Of neem de plattegrond van de grondbank op in de software en teken in waar de partijen zich bevinden op het terrein.
- Registratie grondbank
- Indeling grondbank in vakken
- Opnemen plattegrond (grafisch)
- Intekenen en drag-and-drop verplaatsen
Leg partijen vast met de bijbehorende kenmerken volgens de BRL. Verplaats partijen en voeg ze samen en houd altijd de volledige historie traceerbaar, precies zoals de inspectie dat wil. Leg analyses vast en koppel keurmerken. Genereer bij de weging de bijbehorende grondbewijzen.
- Partijenregistratie met real-time voorraad
- Verplaatsen en samenvoegen inclusief historie
- Registreren van analyses en koppelen van keurmerken
- Grafisch inzicht in partijen op dashboard
Weet exact wat er in en uit de grondbank gaat. Wegingen resulteren direct in voorraadmutaties. Corrigeer de voorraad waar nodig, bijvoorbeeld in geval van verschillen in gewicht door vocht. Controleer voorraad in de tijd.
- Actuele voorraad inzichtelijk maar ook per datum
- Volledige integratie via wegingen
- Handmatige correcties inclusief aantoonbare historie
- Grafisch inzicht in voorraad per partij, locatie, etc.
Boek eenvoudig het breken van puin voor de productie van granulaat en boek daarmee de voorraad puin af en de voorraad granulaat op. Indien gewenst kun je ook de uren van zowel de medewerker als de puinbreker op de productieorder boeken, en zo het productieresultaat in beeld krijgen.
- Voor te definiëren templates
- Afboeken verbruik en opboeken nieuw product
- Met of zonder kosten van uren mens en machine
- Productieresultaat inzichtelijk
Gemak dient de mens. Doe direct vanuit de software aangifte bij het Landelijk Meldpunt Afvalstromen (LMA) en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). En dit uiteraard op basis van de geregistreerde wegingen in het systeem en volgens de regels van het LMA en LNV.
- Directe aangifte vanuit het systeem
- Actueel inzicht in status aangifte
- Geïntegreerd met wegingen en transporten
- Volgens laatste regels LMA en LNV
Haal vanuit het weegscherm met één druk op de knop het gewicht van de weegbrug op. Benut deze functie via het netwerk als de brug bij het kantoor ligt óf via webservices als de brug elders ligt. Via WinWeigh Integrate zijn koppelingen met alle bekende merken weegbruggen mogelijk.
- Direct vanuit de software wegen
- Meerdere weegbruggen per locatie mogelijk (bijv. in/uit)
- Werken met weegtemplates maakt het leven makkelijk
- Koppeling met alle bekende merken weegbruggen
InfraWorks maakt digitaal rijden al vele jaren mogelijk. De software heeft hiervoor een officiële goedkeuring van het LMA. De begeleidingsbrief is op de tablet beschikbaar voor de chauffeur, zodat het bevoegd gezag de brief kan inzien.
- Begeleidingsbrief op tablet beschikbaar
- Gegenereerd op basis van registratie in InfraWorks
- Goedkeuring van LMA voor digitaal rijden
- Geen papieren begeleidingsbrief meer
Ervaar de voordelen van integratie van processen. Laat de chauffeur op de eigen locaties via de tablet ook zelf wegingen uitvoeren, waarna InfraWorks het gewicht van de weegbrug ophaalt en direct invult. En de weegbrugmedewerker? Die hoeft alleen nog de verdere afhandeling van de weging te doen.
- Zelf wegen met knop bij de rit op de tablet
- Gewicht wordt opgehaald en gevuld in de rit
- De weging wordt direct geregistreerd in InfraWorks
- Efficiency door tijdwinst
Met eenvoudige knoppen (rijden, laden, lossen, etc.) registreert de chauffeur op de tablet de op kantoor geplande rit. Wegen kan vervolgens op de weegbrug of door het gewicht via de verkregen weegbon in te vullen. Het resultaat? Een rittenstaat, weekstaat en begeleidingsbrief die alle drie zijn gevuld!
- Geplande rit direct zichtbaar op de tablet
- Geïntegreerd met urenregistratie en facturatie
- Eenmalige ingave voor rittenstaat, weekstaat en begeleidingsbrief
- Digitaal rijden, geen papier meer!
Ondersteunende processen
De hoofdprocessen maken onze Works-oplossingen specifiek. Maar wil elk systeem volledig tot z’n recht komen? Dan kan dat alleen met veelzijdige, ondersteunende processen. Zeker, die zijn algemener van aard. Maar flexibel? Simpelweg onmisbaar? Dat zijn ze net zo goed.
Customer Relationship Management (CRM) in optima forma. Centraal gegevens vastleggen betekent voor een bedrijf eenduidig en efficiënt werken. Alle relevante informatie van organisaties en personen, eenvoudig ingedeeld en overal in het pakket herbruikbaar.
- Volwaardige CRM-functionaliteit
- Bedrijfsstructuren (‘moederbedrijf van …’)
- Relevante contactinformatie (LinkedIn, etc.)
- Snel inzicht in alle gekoppelde informatie (bv. projecten)
Volledig geïntegreerd agendabeheer. Werk integraal met de agenda in de Works-oplossing, voeg collega’s toe aan een afspraak en koppel afspraken eenvoudig aan projecten of organisaties. Vanzelfsprekend ook te synchroniseren met Outlook of de mobiele telefoon.
- Volwaardige CRM-functionaliteit
- Bedrijfsstructuren (‘moederbedrijf van …’)
- Relevante contactinformatie (LinkedIn, etc)
- Snel inzicht in alle gekoppelde informatie (bv. projecten)
Volledig geïntegreerd e-mail ontvangen en verzenden betekent voor de gebruiker veel sneller en efficiënter werken. Voorkom zoeken in mapjes in een persoonlijke mailbox, en krijg direct toegang tot alle relevante mail onder een project.
- Geïntegreerd met Microsoft Office 365
- Dossierbeheer (afgeschermde informatie)
- Direct mailen vanuit project, organisatie, etc.
- Automatische afhandeling met behulp van triggers
Verstuur eenvoudig een mailing aan relaties. Selecteer op basis van mailkenmerken, bedrijfsgrootte of bijvoorbeeld type relatie (opdrachtgever, leverancier, etc). Verstuur de mailing per post, e-mail of in opgemaakte nieuwsbriefvorm en zie bij de organisatie of persoon wie wat ontvangen heeft.
- Maak eenvoudig selecties (herbruikbaar)
- Stuur per post, e-mail of als nieuwsbrief
- Agendeer de verzending (bv. de volgende dag)
- Hergebruik eerder verzonden mailings en doelgroepen
Registreren van contactmomenten geeft inzicht. Zie wie wanneer contact heeft gehad met een opdrachtgever of leverancier en krijg direct zicht op welk project dat betrof. In de contactmomenten komen automatisch ook de e-mails en afspraken terecht.
- Telefoonnotities inkomend en uitgaand
- E-mail inkomend en uitgaand
- Notities en memo’s
- Agenda-afspraken
Lees eenvoudig de RSX (of later de NSX) van de opdrachtgever in en geef aan of je de volgposten ook wilt inlezen (als volg- of deelpost). Je kunt het bestek bij inlezen direct filteren op bepaalde hoofdstukken of RAW-codes. Handig als je alleen bepaalde werkzaamheden doet!
- Inlezen digitaal bestek en nota van inlichtingen (RSX/NSX)
- Inperken op hoofdstukken of RAW-codes
- Inlezen volgposten als volg- of deelpost
- Uitgebreide teksten en leveranties
Na inlezen van het bestek kun je de posten handmatig of automatisch onderbouwen. Selecteer middelen uit het artikelbestand en sleep ze net als werkcodes of regels uit een andere begroting de calculatie in. Pas vervolgens productie op de post of regel toe. Werk met factoren en dekkingspercentages, rond de aanneemsom af en schrijf in met de inschrijfstaat (ZSX).
- Automatisch onderbouwen op basis van RAW-code
- Drag-and-drop regels onderbouwen uit bibliotheek
- Werken met dekkingspercentages en opslagen
- Inschrijfstaat op papier, in Excel of als ZSX
Bij het inlezen van het bestek controleert het systeem automatisch of er ook leveranties in de tekst van het bestek staan. Je kunt deze er eenvoudig uit filteren en vervolgens gebruiken als basis voor bijvoorbeeld prijsaanvragen bij leveranciers.
- Inlezen en markeren regels met leveranties uit een bestek
- Selectie op leveranties met juiste overzicht in calculatie
- Opvragen overzicht leveranties in Excel
- Selecteren leverantieregels in prijsaanvragen
Het calculeren van een raamovereenkomst gaat hetzelfde als een normale RAW-calculatie – wél is de inschrijfstaat uiteraard anders. Ook deelopdrachten calculeren gaat heel eenvoudig. Geef aan dat de calculatie een deelopdracht betreft, selecteer de juiste raamovereenkomst en sleep posten uit de raamovereenkomst in de deelopdracht.
- Inlezen van digitaal bestek (RSX)
- Handmatig of automatisch onderbouwen met middelenbestand
- Registreer deelopdrachten op raamovereenkomst
- Voeg posten toe uit de raamovereenkomst
Leg – nu er geen bestek als basis is – handmatig zelf nieuwe bestekposten aan. Uiteraard kun je ook bestekposten uit een moederbegroting of andere calculatie overhalen (drag-and-drop). Onderbouw de posten, rond de aanneemsom af en genereer een compleet opgemaakte offerte voor de opdrachtgever.
- Zelf te bepalen indeling in hoofdstukken, paragrafen en bestekposten
- Handmatig onderbouwen of gebruik bibliotheek met werkcodes
- Afronden aanneemsom
- Opstellen fraai opgemaakte offerte in Word
Nóg een groot voordeel van integraal calculeren in InfraWorks: via de calculatiemodule rekent de oplossing direct met de te verwachten CO2-uitstoot in het project. En dit gekoppeld aan elk van de materieelstukken die je op basis van de begroting kunt inzetten. Geef de juiste parameters op en krijg direct inzicht in de uitstoot!
- Materieelstukken gekoppeld aan onderbouwingsregels
- Bij materieel is uitstoot CO2 en NOx vast te leggen (per brandstof)
- Kies de juiste parameters (laagste/gemiddelde/hoogste uitstoot)
- Zet verwachte uitstoot af tegen werkelijke uitstoot (nacalculatie)
Onze software ondersteunt het gehele proces van werving en selectie. Leg eenvoudig vacatures vast en publiceer ze daarna op de website en het intranet. Registreer de sollicitanten, doe ze contractvoorstellen en neem ze aan als werknemer.
- Vacatures
- Sollicitanten
- Contractvoorstellen
- Werving en selectie controlcenter
Benut templates voor het opstellen van arbeidscontracten en laat die indien gewenst digitaal ondertekenen door de werknemer. Houd continu inzicht in lopende en aflopende contracten op het dashboard. Verleng of beëindig contracten.
- Templates in Word
- Digitaal ondertekenen
- Controle op aflopende contracten
- Inzicht via het HRM-dashboard
Registratie van verlofkaarten, rekening houdend met geldigheid verlof en de wettelijke regeling zoals ouderschapsverlof. Registreer verzuim en controleer volgens Wet verbetering poortwachter (Wvp) als nodig. Direct geïntegreerd met urenregistratie en planning.
- Verlofkaarten en verlofregelingen
- Verzuimregistratie inclusief Wvp
- Verzuimmelding bij de arbodienst
- Integratie met urenregistratie en planning
Laat werknemers via een HRM-portaal uren registreren, verlof aanvragen en verlofkaarten, loonstroken, overeenkomsten en vacatures bekijken. Ook kunnen ze via het portaal kleding aanvragen en onkostendeclaraties indienen.
- Employee self-service (ESS)
- In eigen huisstijl uit te voeren
- Geïntegreerd met de planning
- Beschikbaar als app op telefoon of via browser
Dien als werknemer eenvoudig onkostendeclaraties in. Fotografeer met de telefoon de bon en voeg die direct toe. Geef aan bij welk project de kosten horen en de declaratie gaat (na interne goedkeuring) met de eerstvolgende betaalrun mee.
- Eenvoudige registratie met telefoon
- Koppel foto van de bon
- Projectkosten direct doorbelast
- Uitbetaling via betaalrun bank
Ondersteuning voor het naleven van de privacywet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Registreer eenvoudig verzoeken en kom deze na (anonimiseren). Houd toestemmingen bij, en laat medewerkers dat zelf doen via intranet. Gaat er toch een keer iets mis, registreer dan ook het datalek.
- Verzoeken
- Toestemmingen (ook via intranet door medewerkers)
- Verwerkingsregister
- Datalekken
Krijg voor de loonadministratie vanuit de urenadministratie op verschillende manieren de uren van een periode ter beschikking. Uiteraard inclusief verlof en verzuim. Lees de loonjournaalpost vervolgens in en verwerk die in het memoriaal.
- Export van uren met code van verwerker
- Volledigheidscontrole voor salarisverwerking
- Import loonjournaalpost
- Import loonstroken voor intranet
Verloopt jullie verloning via Scab Accountants & Adviseurs? Profiteer dan van een vergaande integratie met behulp van webservices. Denk aan de uitwisseling van stamgegevens, (salaris- of adres)wijzigingen, het doorsturen van uren en ophalen van loonjournaalposten en inlezen van loonstroken. Zeker en efficiënt!
- Uitwisseling stamgegevens werknemer
- Verzenden uren voor verloning
- Ophalen en inlezen loonjournaalpost
- Ophalen en inlezen loonstroken voor intranet
Gebruik de methodische aanpak om de aanwezige kennis, talenten en competenties van medewerkers in een organisatie in kaart te brengen en koppel die aan de gewenste kennis, talenten en competenties.
- Urenverantwoordingen als basis
- Bereken met groeipercentage de behoefte
- Zie eenvoudig waar uitbreiding nodig is
- Stuurinformatie voor jullie aannamebeleid
Breng in het sociaal jaarverslag de échte voordelen van geïntegreerd HRM binnen een ERP-systeem tot uiting. Stel geautomatiseerd een compleet opgemaakt verslag op van het gevoerde beleid voor bijvoorbeeld leeftijd, functie en PSO-status. Vul zelf de norm in en er is direct inzicht in de stand ten opzichte van de doelstelling!
- Inzicht in werknemersbestand
- Inzicht in ziekteverzuim
- Onderlegger voor de PSO-status
- Compleet opgemaakt verslag
Het standaard meegeleverde HRM-dashboard biedt realtime inzicht in alle HRM- gerelateerde zaken. Bekijk overzichtelijk en veelal grafisch de informatie over onder andere (aflopende) contracten, ziekteverzuim, personeelsbestand en opleidingen.
- Direct beschikbaar dashboard
- Aanpasbaar aan wens gebruiker
- Maak gebruik van grafieken en meters
- Realtime inzicht
Verwerk jullie volledige financiële administratie. Krijg inzicht in debiteuren met betrekking tot omzet, openstaande posten, betaaltermijn, etc. Boek inkoopfacturen volautomatisch in en laat deze fiatteren. Deel grootboekrekeningen in, groepeer ze naar wens in kengetallen voor de rapportage en gebruik ze over de administraties heen.
- Omzet en openstaande posten
- Aanmaningsprocedures
- Grafische weergave op dashboard
- Managementrapportage met kengetallen
Leg voor de grotere werken de aanneemsom vast en verdeel die handmatig of automatisch in termijnen. Zet termijnen eenvoudig om in facturen. Factureer op basis van regie met vrijheid in aanpassingen, toepassen van opslagen of kortingen en indeling van de factuur. Vanzelfsprekend met mandagenregister indien gewenst.
- Aanneemsom met termijnschema’s
- Regiefacturen met vrije instellingen
- Mandagenregisters
- Meer- en minderwerken
Wissel tussen bedrijven binnen dezelfde organisatie middelen, personeel en werkzaamheden uit zonder onderlinge facturatie. Profiteer van interne werkprocessen die efficiënt verlopen.
- Volautomatisch proces, boek direct onderling over
- Fiscale eenheid eenvoudig aan te maken
- Uren tegen hoger intercompany tarief als gewenst
- Verkeerd geadresseerde inkoopfactuur ontvangen?
Boek intern direct over naar het juiste bedrijf
Boek onderlinge transacties binnen hetzelfde boekhoudsysteem eenvoudig weg. Voorkom te hoge balanstellingen en zorg zo voor een correcte weergave van de cijfers van de groep.
- Automatische herkenning intercompany transacties
- Eén keer inrichten voor een doorlopend proces
- Bespaar tijd, ook die van de accountant
- Volledige voorbereiding voor consolidatie
Voldoe met een geconsolideerde balans- en resultatenrekening aan de wetgeving op de jaarrekening. Maak eenvoudig een consolidatie-eenheid aan en rapporteer via de managementrapportage.
- Volledige functionaliteit voor correcte weergave
- Stel reële en eliminatieboekhoudingen snel in
- Bespaar tijd, ook die van de accountant
Verwerk efficiënt en accuraat inkomende facturen in digitaal DICO-formaat (voorheen S@les in de Bouw) of UBL-formaat. Zet beide formaten net zo makkelijk in voor de facturen richting opdrachtgevers. De bouw gaat niet voor niets digitaal!
- Boek inkoopfacturen geautomatiseerd en bespaar tijd
- Stel per debiteur in welk formaat mee moet met factuur
- Verstuur facturen digitaal aan de overheid
- Match inkoopfacturen met digitale leverbon
Vergeet die stapels nog te fiatteren inkoopfacturen op het bureau. Laat bestellingen, contracten, weekstaten, inkoopfacturen en verkoopfacturen digitaal fiatteren op basis van een zelf ingestelde workflow. Zonder externe tool, gewoon geïntegreerd in de eigen ERP-oplossing!
- Zelf instelbare workflow voor fiattering
- Afwijkende workflow voor projectfacturen en AK-facturen
- Eenvoudig fiatteren op de tablet
- Direct inzage in wie nog moet fiatteren (ook grafisch)
Profiteer van een drastisch vereenvoudigd en vele malen efficiënter proces van inkoopfacturen van zzp’ers. Laat facturen automatisch genereren op basis van goedgekeurde uren, verwerk ze direct als inkoopfacturen en verzend ze per e-mail aan de zzp’ers.
- Geautomatiseerd opstellen verkoopfactuur van zzp’er
- Factuur direct boeken als inkoopfactuur
- Verzenden factuur aan zzp’er voor eigen administratie
- Volgens regels van de Belastingdienst
Het binden van onderaannemers wordt steeds belangrijker. Soms is het dan handig om de onderaannemers te laten bepalen hoe snel ze betaald krijgen. Stel in dat ze dat mogen aangeven op het facturenportaal en wat de bijbehorende condities voor snellere betaling zijn.
- Online opvragen van facturen met betaalstatus
- Stellen van vragen over factuur
- Instellen gewenste betaaltermijn
- Condities voor snellere betaling
Creëer je eigen financiële dashboard met behulp van talloze beschikbare grafieken, meters, dashboardgetallen en selecties. Gebruik drag-and-drop om de indeling naar wens te maken. Net zo eenvoudig per administratie als over de administraties heen!
- Vele standaard dashboardblokken beschikbaar
- Drag-and-drop naar eigen inzicht samenstellen
- Realtime informatie op dashboard
- Direct doorklikken naar onderliggende informatie
Registreer vaste activa binnen de financiële administratie en voer op basis daarvan per activum alle benodigde financiële boekingen uit. Of het nu gaat om investeren, afschrijven, herwaarderen of desinvesteren: per activum bepaal je altijd de daadwerkelijke boekwaarde in een periode.
- Gelaagde structuur met activa en sub-activa
- Uitgebreide kenmerken
- Keuze in type afschrijving
- Inzicht in historie
Schrijf in onze software een vast activum fiscaal of bedrijfseconomisch af. Het berekenen van de afschrijving kan via bijvoorbeeld de resterende levensduur, op basis van een vast percentage of handmatig. Ook kun je uiteraard een zeer overzichtelijke staat van afschrijvingen uit het systeem halen.
- Fiscaal of bedrijfseconomisch
- Uitgebreide keuze in soort afschrijving
- Staat van afschrijvingen
- Inzicht in boekingen
Moet de waarde van een activum tussentijds worden aangepast? Heeft een machine een hogere of lagere dagwaarde dan de boekwaarde, of heeft de machine een langere of kortere levensduur? Via onze software is herwaardering snel gedaan en kan er opnieuw worden afgeschreven.
- Nieuwe einddatum
- Nieuw aantal resterende periodes
- Nieuwe restwaarde
- Keuze in welke periode herwaardering te boeken
Komt een vast activum buiten gebruik of wordt het verkocht? Dan moet het uit de boeken, waarbij je in ons systeem op eenvoudige wijze aangeeft wat er met het verschilbedrag gaat gebeuren. Of je het nu neemt als verlies of winst, of aanwendt als vervangingsreserve bij het nieuwe activum: onze software verwerkt elke keuze even efficiënt.
- Controle op geboekte afschrijvingen
- Desinvesteringswaarde leidt tot positief of negatief boekresultaat
- Automatische afboeking naar grootboekrekening
- Waarde inbrengen in nieuw vast activum
Het systeem omvat een volledige integratie van vaste activa met materieelstukken. Zo boek je periodieke afschrijvingskosten zonder extra handeling in de werkorder van het materieelstuk, behaal je meer efficiency en zorg je voor adequater inzicht in exploitatie.
- Snelle registratie vast activum en materieelstuk
- Afschrijven van materieelstuk via vast activum
- Afschrijvingskosten geboekt op werkorder materieelstuk
- Volledige exploitatie van materieelstuk inzichtelijk
Bepaal zelf welke kolommen naast elkaar in het rapport komen. Kies uit de vele standaard kolomindelingen of stel ze samen om bijvoorbeeld filters te gebruiken op een bepaald soort projecten.
- Standaard kolomindelingen
- Zelf te definiëren kolomindelingen
- Gebruik filters (projectsoort, projectleider, periode)
- Bepaal kolomnamen en opmaak
Stel zelf rapportages samen of gebruik de standaard schema’s zoals bijvoorbeeld een DuPont- overzicht. Dankzij formules reken je eenvoudig de current ratio, quick ratio, gouden balans of rentabiliteit uit en neem je dit alles overzichtelijk mee in het rapport.
- Standaard schema’s meegeleverd
- Volledig zelf te definiëren rapportages
- Maak gebruik van formules
- Bereken ratio’s en verhoudingen
Zeer sterk is de mogelijkheid om in de managementrapportages direct te consolideren. Tel eenvoudig boekhoudingen bij elkaar op of zet ze naast elkaar met een totaal aan het eind. Laat deelnemingen volledig of op percentage deelneming meetellen.
- Geconsolideerd rapporteren
- Gebruik boekhoudingen of consolidatie-eenheden
- Maak gebruik van filters
- Toon deelnemingen op percentage of geheel
Moet er geconsolideerd worden gerapporteerd? Dan doe je dit graag zonder de onderling gefactureerde omzet. In de rapportage zet je daarvoor eenvoudig de boekhoudingen, eliminatieboekhouding en het totaal naast elkaar.
- Geconsolideerd rapporteren inclusief eliminatie
- Boekhoudingen naast elkaar in één overzicht
- Eliminatieboekhouding in hetzelfde overzicht
- Totaalkolom wordt automatisch berekend
Rapporteer in de managementrapportage eenvoudig per kostenplaats of afdeling, en vergelijk zo de prestaties van afdelingen onderling. Maak doorsnedes en vergelijkingen door zelf de indeling en filters toe te passen.
- Kostenplaatsen naast elkaar
- Kostenplaatsgroepen naast elkaar
- Afdelingen naast elkaar
- Filtering voor de juiste inzichten
Snel inzicht in hoe het jaar eruit gaat zien? Kies dan bij het opstellen van een rapport voor year-to-date (werkelijk geboekte bedragen) of actuals-to-budget. In dat laatste geval zie je de werkelijkheid tot en met en de rest van het jaar volgens budget.
- Actuele waarden tot en met huidige periode
- Actueel tot en met nu, aangevuld met budget tot einde jaar
- Meerdere budgetten mogelijk
- Snel inzicht in einde jaar verwachting!
Krijg grafisch inzicht op basis van zelfbedachte managementrapportages. Is een rapport eenmaal gedefinieerd, laat dan in een grafiek naar keuze eenvoudig de waardes grafisch weergeven. Plaats de grafiek op het dashboard en je hoeft geen rapport op te vragen om direct de uitkomst te kunnen bekijken of beoordelen.
- Gebruik informatie uit het rapport voor de grafiek
- Plaats grafiek op het eigen dashboard
- Informatie wordt realtime berekend bij openen dashboard
- Meerdere grafieken in één rapport mogelijk
Houd zicht op uniek materieel, oftewel de materieelstukken die per stuk worden verhuurd of via de planning worden ingezet. Profiteer van een systeem dat alle relevante informatie vastlegt (zoals eigendom, merk, type, kenteken en CO2-uitstoot) en bovendien een nauwkeurige exploitatie bijhoudt.
- Inzet op basis van uren of verhuur
- Planbaar in de dagplanning mensen/middelen
- Uitgebreide keuringen en onderhoudsbeurten
- Registratie uitstoot CO2 en NOx
Benut de functionaliteit voor bulkmaterieel. Denk daarbij aan rijplaten of steigeronderdelen, waarvan bekend is hoeveel ervan zijn, maar die niet uniek worden bijgehouden. Geef ze overzichtelijk uit naar het werk en belast ze door op basis van verhuur.
- Verhuurtarieven intern en extern (zelfs per klant of werk)
- Huurvrije periodes (vakantie/vorst/weekenden)
- Voorraadregistratie
- Inzet op basis van verhuur
Onze software maakt het plannen van materieel dat op uurbasis wordt ingezet eenvoudig, dankzij een grafisch (drag-and-drop) planbord. Koppel materieel inclusief bediening en de benodigde hulpstukken aan de vraag vanuit de projecten. Zie direct wie of wat niet beschikbaar is door verlof, verzuim of onderhoud en schuif of kopieer waar nodig.
- Grafisch drag-and-drop planbord
- Meeplannen bediening en hulpstukken
- Plan ook direct transport van het materieel
- Integratie met verlof, verzuim en onderhoud
Verhuur van materieel aan een werk verloopt via een magazijnuitgifte. Is dit laatste eenmaal het geval? Dan zorgt het systeem ervoor dat de verhuur periodiek op de werken wordt geboekt, rekening houdend met huurvrije periodes en datum retour.
- Genereer magazijnuitgifte vanuit materieelstuk
- Zet aanvraag van uitvoerder om in uitgifte
- Bereken verhuur inclusief klantspecifieke tarieven
- Regel het transport direct vanuit de magazijnuitgifte
Belast materieel overzichtelijk en volledig door, ongeacht of het materieel op basis van verhuur of uren wordt ingezet. Doorbelasting van materieel op basis van uren is inclusief bediening en hulpstukken – indien van toepassing.
- Verhuur met uitgebreide condities en staffels
- Uren van machine inclusief bediening (automatisch samengeteld)
- Gebruikte hulpstukken worden bij uren geteld
- Inzet van specifiek hulpmaterieel, zoals gps, wordt apart doorbelast
Leg de periodieke keuring van materieelstukken vast per soort en registreer de keuringen op kantoor of buiten met de tablet. Lees PATS-keuringen in vanuit de gebruikte software, zie intern snel welke keuringen nodig zijn en toon ook op de bouwplaats aan dat de keuringen in orde zijn.
- Zelf aan te maken keuringssoorten
- Snel inzicht in wat wel of niet gekeurd is
- Inlezen keuringen vanuit PATS-software
- Buiten de keuringsinformatie onder de knop
Houd materieel via onderhoudsbeurten in optimale staat, binnen in de werkplaats of op locatie op het werk. Leg instructie en regels vast en plan het onderhoud vooraf in, zodat de planner direct ziet dat het materieel tijdelijk niet inzetbaar is.
- Definieer onderhoudsbeurten en periodiciteit
- Bepaal wat tijdens een beurt moet gebeuren
- Boek uren en materialen op het materieelstuk
- Profiteer van een grafisch drag-and-drop planbord
Precies weten wat materieelstukken hebben gekost en opgebracht? Bekijk de kosten naar soort (brandstof, verzekering, keuringen, onderhoud, afschrijvingskosten, etc.), met daar tegenover de opbrengsten uit inzet op uren of verhuur.
- Volledig inzicht in exploitatie
- Kosten naar soort in detail beschikbaar
- Opbrengsten uit uren keer tarief of verhuur
- Maak eenvoudig een investeringsplanning
Maak optimaal gebruik van artikelbestanden van leveranciers. Lokaal of online, via bijvoorbeeld 2BA Unifeed. Lees eenvoudig bestanden en prijzen in, deel ze logisch in en gebruik ze vervolgens voor de vele processen binnen onze oplossing.
- Artikelgroepen en subgroepen
- Inlezen artikelbestanden en prijslijsten
- Serienummering
- Maakartikelen met stuklijsten
Definieer eenvoudig maakartikelen en geef aan wat ervoor nodig is om een artikel te produceren of assembleren. Genereer automatisch productieorders om maakartikelen aan te vullen in het magazijn, boek ze op voorraad en zie direct het bijbehorende productieresultaat.
- Stuklijsten
- Recepten (ook meervoudig)
- Automatisch of handmatig afboeken stuklijst
- Inzichtelijk productieresultaat
Leg de vele soorten prijzen van artikelen – elk met hun eigen geldigheid – onbeperkt vast. Verdeel verkoopprijzen eenvoudig onder per project, werkorder of klant en koppel inkoopprijzen aan de leverancier. Voer de prijzen handmatig in, of laat ze inlezen dan wel berekenen op basis van de verkoop- of inkoopprijs.
- Inkoopprijzen per leverancier
- Verrekenprijzen voor de voorraadwaarde
- Verkoopprijzen algemeen, per project, werkorder of klant
- Staffelprijzen en staffelkortingen
Eenvoudig bestellen van materialen bij leveranciers? Gebruik hiervoor het eigen artikelbestand, 2BA Unifeed online of open de webshop van de leverancier. Selecteer de artikelen en verstuur bestellingen digitaal. Registreer de ontvangst, en boek daarmee direct de voorraad bij of boek – naar wens – de kosten direct op het werk.
- Gebruik prijzenbeheer voor actuele prijzen
- Selecteer lokaal, online of in webshop leverancier
- Bestel telefonisch, per mail of digitaal (XML)
- Zet bestelling om in ontvangst
Genereer een middelenbehoeftelijst (ook wel MRP genoemd) vanuit de werkbegroting van een project of werkorder. Of laat het systeem een voorstel doen om aan te vullen op basis van minimale voorraden, bestelhoeveelheden en projectbehoefte. Zet het voorstel vervolgens eenvoudig om in bestellingen of productieorders.
- Genereer op verschillende manieren
- Systeem controleert voorraad en aanvulmethode
- Vergelijk prijzen, bestelhoeveelheden en condities
- Maak bestellingen of productieorders
Naast eenvoudige bestellingen en afroeporders zijn er ook inkoopcontracten die een overeenkomst met leverancier of onderaannemer omvatten. Bewaak met onze software het budget op deze contracten en onderteken ze digitaal via een zeer efficiënt proces.
- Budget op basis van regels uit werkbegroting
- Spreek specifieke prijzen af per contract
- Krijg inzicht in inkoopresultaat
- Koop in op prijs en aantallen of op aanneemsom
Verdeel voorraad over meerdere magazijnen, ongeacht of dit voor werf, auto, koffer, project of materieel is. Leg artikelen binnen een magazijn op specifieke locaties. Vul kleine magazijnen aan vanuit het centrale magazijn en houd continu inzicht in voorraden per locatie.
- Onbeperkt aantal magazijnen
- Verschillende soorten magazijnen
- Locaties binnen magazijnen
- Aanvulling voorraad van magazijn naar magazijn
Benut de veelgebruikte functionaliteit voor busvoorraden en voorzie zo elke auto van een eigen magazijn met daarin de juiste hoeveelheden van elk artikel. Verbruik vanuit de bus op de klus en laat de voorraad automatisch aanvullen vanuit het centrale magazijn of via de leverancier.
- Iedere auto of bus is een magazijn
- Min./max. hoeveelheid per bus instelbaar
- Assortiment per bus instelbaar
- Vul aan op basis van min./max. aantallen
Gebruik op meerdere plaatsen in de software de webshops van grotere leveranciers voor artikelselectie, waarna de software de betreffende hoeveelheden on-the-fly aanmaakt of bijwerkt. Bovendien helpen de webshops bij het maken van de juiste keuzes voor elk artikel. Efficiënt!
- Selecteer artikelen in de webshop
- Altijd actuele prijzen en condities
- Vergelijkbare artikelen en hulpmiddelen vaak beschikbaar
- Gebruik koppeling in calculatie, bestelling of inkoopvoorstel
Maak voor onder meer het picken, inventariseren, uitgeven en ontvangen van artikelen gebruik van een moderne draadloze scanner. Loop eenvoudig door het magazijn, krijg de voorzet voor elke taak en scan en rond af. Simpel!
- Inkoopprijzen per leverancier
- Verrekenprijzen voor de voorraadwaarde
- Verkoopprijzen algemeen, per project, werkorder of klant
- Staffelprijzen en staffelkortingen
Krijg grafisch inzicht in de doorlooptijd van elk project. Profiteer van een volledige integratie met calculatie, werkbegroting, middelenbehoefte en dagplanning. En dat als vanzelfsprekend ook voor meerdere projecten tegelijkertijd. Verschuif en zoom in voor meer details.
- Grafisch drag-and-drop planscherm
- Schaalbaar qua tijd
- Planning per project of over projecten heen
- Genereer automatisch of maak handmatig aan
Plan eenvoudig mensen en middelen in via het grafische drag-and-drop planscherm, of plan koppels tegelijk. Kies direct de hulpstukken die nodig zijn, zie meteen wie vrij of ziek is en anticipeer daarop. De planning biedt ook de voorzet voor de urenregistratie in intranet, de rittenregistratie en mobiele werkbon.
- Grafisch drag-and-drop planscherm
- Geïntegreerd met verlof en verzuim
- Plan mens en machine samen
- Voorzet voor urenregistratie
Krijg inzicht in de beschikbare capaciteit van mensen en middelen. Stel je flexibele schil in, leg de vraag vast en zie hoe de bezetting eruit gaat zien. Stuur vervolgens op de juiste informatie bij het aangaan van nieuwe verplichtingen of aankoop van nieuw materieel.
- Grafisch scherm met capaciteit tegenover vraag uitgezet qua tijd
- Capaciteit per groep (bijv. shovels of mobiele kranen)
- Neem flexibele schil mee in berekeningen
- Zoom vanuit planscherm door naar onderliggende info
Weten waar wat is ingezet en wat eventueel nog inzetbaar is? Open via de normale dagplanning eenvoudig een mooie grafische planning, die per materieelstuk en groep laat zien wat wanneer ingepland is. Zo ontstaat goed inzicht voor de lange termijn – onmisbaar voor het aannemen van nieuwe projecten.
- Grafisch scherm met materieelbezetting uitgezet tegen de tijd
- Eenvoudig filteren op afdeling of bedrijf
- Unieke materieelstukken, materieelgroep of materieelsets
- Zoom vanuit planscherm door naar onderliggende info
Krijg duidelijk en eenvoudig overzicht van het verlof van medewerkers, uitgezet tegen de tijd. Het systeem vult de planning automatisch op basis van de vastgelegde verloven en verlofaanvragen. Kortom, geen extra werk en tóch direct inzicht!
- Scherm toont alleen medewerkers met verlof in gekozen periode
- Maak eenvoudig selecties op team, afdeling of bedrijf
- Inzicht in zowel eigen werknemers als inleners
- Bepaal zelf de periode
Onze software gebruikt Office 365 voor onder meer het opmaken van rapportages en samenstellen van overzichten. Maak documenten op via sjablonen in Word en ervaar hoe eenvoudig je rapportages overzet naar Excel of daar opvraagt.
- Eenvoudig documenten opmaken in Word
- Bekijk rapportages en overzichten in Excel
- Werk samen aan documenten in Office 365 (beschikbaar vanaf versie 2023.2)
- Sla documenten veilig op binnen de database
Haal in Works dankzij de integratie via Microsoft Graph (onderlaag van Microsoft) eenvoudig users op vanuit Azure (active directory). Koppel ze vervolgens handmatig of automatisch aan de users binnen onze oplossing.
- API-integratie met Microsoft Graph
- Ophalen users uit Microsoft Azure
- Handmatig of automatisch koppelen users
- Toegang tot Microsoft-producten op basis van Azure-user
E-mail geïntegreerd in ons systeem: dan pas merk je écht wat efficiency jullie brengt. Profiteer van het plezier van informatie onder de knop, op de juiste plaats. En dat uiteraard op basis van de integratie met Office 365, dus naast óf ter vervanging van je mailbox in Microsoft Outlook.
- Integratie met Office 365 en IMAP-mailservers
- Lees en beantwoord mail in Outlook en archiveer in Works
- Verstuur documenten direct vanuit Works
- Lees en verwerk e-mail automatisch
Beheer de agenda zoals in Microsoft Outlook. Maar dan wél geïntegreerd in het ERP-systeem, met alle voordelen van dien. Koppel afspraken aan afspraakruimtes, organisaties of projecten en bouw zo een digitaal dossier op.
- Integratie met Office 365 en Microsoft Teams
- Koppel afspraken aan onderdelen in Works (organisaties, projecten, etc.)
- Verstuur en ontvang agenda-uitnodigingen
- Plan direct vanuit de agenda een Teams-meeting in
Plan dankzij de integratie met Microsoft Teams heel eenvoudig een online vergadering in. De afspraak wordt direct gesynchroniseerd met Teams en uitnodigingen worden vanuit Microsoft verzonden.
- Integratie met Office 365 en Microsoft Teams
- Plan online vergaderingen en nodig deelnemers uit
- Koppel vergaderingen aan onderdelen in Works (organisaties, projecten, etc.)
- Geef bij afspraak aan dat het een online afspraak is – klaar!
Voeg via de eigen personal OneDrive of de OneDrive van het bedrijf bestanden toe aan de database. Kies voor opslag in de database of Microsoft-cloud, bewerk documenten online in Office 365 en werk samen aan dezelfde documenten (beschikbaar vanaf versie 2023.2).
- Bestanden selecteren uit OneDrive en toevoegen aan database
- Opslag van bestanden in de database of op OneDrive
- Werk samen aan documenten met Office 365 (beschikbaar vanaf versie 2023.2)
- Rechten op bestanden geregeld vanuit Works
Implementatie
Onze Works-software is gemaakt voor gemak. Dus zorgen we ervoor dat die straks zo goed mogelijk voor jullie rendeert, na een betrokken en kundige aanpak van de implementatie.
De implementatie van jullie nieuwe software start met een plan voor jullie project. Gevolgd door een voorinrichting van het systeem, waarna we achtereenvolgens de kern- en eindgebruikers opleiden. En dat alles op maat, specifiek voor jullie organisatie. Klopt alles, voldoet het systeem aan jullie behoeften? Dan gaan we live. En blijven wij uiteraard ook dán betrokken, voor support op elk moment.
Naast de klantspecifieke opleidingen tijdens een implementatie bieden we ook standaardtrainingen. Die zijn ontwikkeld voor ieder type gebruiker, en daardoor wel zo concreet en relevant. Zo vinden eindgebruikers na onze ‘basistraining Navigeren door Works’ optimaal hun weg door het systeem. En geeft een ‘Training Dashboards, selectie & grafieken’ kerngebruikers en applicatiebeheerders het benodigde inzicht in het inrichten van het systeem en zichtbaar maken van informatie. Onze basistrainingen vinden zowel bij onze klanten als op onze locatie in Helvoirt plaats. En trainen op afstand? Ook dát doen we, met een uitgebreid aanbod aan webinars.
Werken jullie al met Works-software? En wil je meer weten over onze standaardtrainingen? Op ons abonneeportaal vind je een volledig en actueel overzicht.
Referenties
“Ook wij werken al sinds 2007 met BouwInfosys. Als aannemer in de civiele techniek hebben we destijds specifiek gekozen voor een ERP-systeem dat specifieke integraties heeft voor de bouw- en infrasector. We proberen het systeem zo optimaal mogelijk te gebruiken en hebben daarin de laatste jaren veel stappen gemaakt. Zo zijn we onder andere over gegaan op een volledige digitale urenregistratie, hebben we nu onder andere een koppeling naar het salarispakket en werken we met het White Vision-pakket. Deze optimalisatie- en digitaliseringsslagen zorgen ervoor dat wij ons werk steeds efficiënter kunnen doen.”
“Met InfraWorks hebben wij een pakket waar echt álles in zit. Dat gaat van het plannen van voertuigen tot en met onze projectadministratie. En van onze kraanverhuur – in combinatie met onze tablets – tot een totaal financieel pakket. Die bundeling in één systeem: helpt ons bij onze dagelijkse processen en maakt alles veel makkelijker. Zo is het bijvoorbeeld heel prettig dat het melden van grondsoorten bij het Landelijk Meldpunt Afvalstoffen volledig is ingebouwd. Daarnaast is het heel fijn samenwerken met BouwInfosys, wat we onder andere hebben gemerkt tijdens een update van de software. Die verliep vlekkeloos en is het resultaat van goed teamwork. We vinden BouwInfosys een warme organisatie, met medewerkers die altijd voor ons klaarstaan. Wordt er iets door ze beloofd? Dan komen ze dat ook na.”
“Ons bedrijf was een van de eerste die InfraWorks aanschafte. Dat is alweer een hele poos geleden, en nog altijd zijn wij erg tevreden met het systeem. Het is volledig, en omvat de functionaliteit die wij nodig hebben. Denk aan weegfuncties en urenverantwoordingen, maar bijvoorbeeld ook aan kostenbewaking van de projecten. Bovendien is het voor ons erg waardevol dat BouwInfosys met InfraWorks bij ons om de hoek zit. Dat maakt de lijnen letterlijk kort.”
Werkgroep voor BouwInfosys
“Samen met andere bedrijven maken wij deel uit van een werkgroep voor BouwInfosys. Vanuit deze werkgroep bekijken we de kwaliteit en dienstverlening vanuit meerdere perspectieven. Het is krachtig dat BouwInfosys hiervoor openstaat, en op deze manier met de eigen klanten in overleg gaat. Wat we met deze klantreferentie vertellen doen we overigens niet voor het eerst: we hebben InfraWorks al vaak aangeraden. Zo ook aan de bedrijven en overheidsinstellingen die bij ons op bezoek zijn geweest om het pakket zelf te kunnen zien en ervaren. Dat zorgt altijd voor veel enthousiasme.”
“Inzicht, inzicht, inzicht. Dát is wat we vooral krijgen dankzij InfraWorks. Werkten we voorheen met Excellijstjes, nu profiteren we van één overkoepelend systeem. Daardoor kunnen we sneller en gemakkelijker analyseren, en ontstaat er optimaal zicht op onder andere financieel vlak. InfraWorks dwingt ons als het ware gestructureerd te werken, wat zorgt voor de nodige voordelen. We kunnen nu vrijwel de gehele bedrijfsvoering digitaliseren, ook werken we met realtime informatie over onze belangrijkste bedrijfsprocessen. Bovendien sluit de gedachte achter InfraWorks aan bij onze aanpak: we denken vanuit projecten, en merken dat we met dit pakket minder tijd besteden aan administratieve taken en veel meer aan werkzaamheden die wél waarde toevoegen.”
Gemakkelijk en gestructureerd
“De kennis en informatie die vroeger in onze hoofden zat, wordt nu geborgd in InfraWorks. Dat zorgt voor structuur. En dat naast de functionaliteit voor de planning, werkzaamheden en planning voor collega’s. Net als het gemak waarmee we documenten zoals offertes en kostenoverzichten kunnen aanmaken, versturen én zelf aanmaken. We zijn erg tevreden met het systeem, en zo ook met de ondersteuning door de servicedesk van BouwInfosys. Consultants laten op een gedeeld scherm duidelijk zien hoe je zaken kunt aanpassen, en laten blijken dat ze écht hulp willen bieden. Dat voelt gewoon goed. Met zo’n partner kunnen we uiteindelijk veel zelf, en kunnen we bedrijfsspecifiek maatwerk zelf maken. Enorm waardevol!”
“Na een uitgebreide selectie van ERP-systemen heeft Versluys groep gekozen voor InfraWorks. Doorslaggevend hierbij was dat het systeem informatie simpel weergeeft, daarnaast is de interface van InfraWorks gemakkelijk in gebruik en informatie wordt efficiënt visueel weergegeven.”
“We werken sinds 2008 met InfraWorks. Het pakket is flexibel in te richten en aanpassingen kunnen we snel doorvoeren. Bovendien zijn de geïntegreerde processen voor ons het grootste voordeel. Van planning, projectadministratie en weegbrugadministratie tot voorraadbeheer, machineonderhoud en de financiële administratie: alles zit in één pakket. En dat in combinatie met data die goed toegankelijk en snel te exporteren is. Zo kan elke gebruiker de voor hem of haar relevante data uit het pakket halen en biedt het systeem volop mogelijkheden om data te delen met externen, zoals bijvoorbeeld onze klanten. InfraWorks blijkt voor ons een veelzijdig en heel stabiel pakket. Bovendien is BouwInfosys een organisatie die blijft innoveren, samen met de klant.”
“De integratie van zoveel verschillende bedrijfsonderdelen: juist dat biedt ons de meeste waarde bij het werken met InfraWorks. Bovendien werkt het systeem gebruiksvriendelijk, zoals ons al opviel tijdens de demo en wat voor ons de doorslag gaf om voor deze oplossing te kiezen. We zouden de software zeker aanbevelen, ook vanwege de portalen voor bijvoorbeeld intranet: die werken efficiënt en flexibel.”
“We hadden wel wat eisen, tijdens onze zoektocht naar een nieuw softwarepakket. Zo wilden we voor projectbeheersing optimaal controle hebben op zowel de voortgang van het project als ook de tussentijdse resultaten. Daarnaast moest het systeem ons helpen bij een eenvoudige orderverwerking voor de transportafdeling. Die beide onderdelen: we hebben ze gevonden in InfraWorks, dat ons uiteraard nog veel meer biedt. Zo kunnen we onze projecten nu prima volgen, dankzij maandelijks nauwkeurige informatie over de prognose einde werk. Ook zit alle informatie maar één keer in het systeem, en worden alle processen bedrijfsbreed ondersteund. Mocht een infrabedrijf nog werken met versnipperde informatie en toe willen naar een betere projectbeheersing: InfraWorks is dé oplossing.”
“We zijn een aannemingsbedrijf in zowel de grond-, weg- en waterbouw als ook de sport- en cultuurtechniek. Dat zorgt voor een breed scala aan werkzaamheden, waar onze software uiteraard bij moet passen. Met InfraWorks is dat het geval: we werken al jaren met het pakket, en weten dan ook hoe snel de software werkt. En dat nog los van de functionaliteit: zo zijn we onder andere te spreken over de planningsmodule. We gebruiken weliswaar niet alle mogelijkheden in InfraWorks. Maar dat het pakket voor ons alle benodigde automatisering bundelt, is écht een groot voordeel.”
“InfraWorks biedt alles wat wij zoeken in een ERP-systeem. De software spitst zich volledig toe op de GWW-sector, van planning en beheer van materieel tot en met calculatie en administratie. Ook sluit de oplossing goed aan bij ons recyclingbedrijf met weegbruggen, en is de software laagdrempelig genoeg om er goed mee in te spelen op vragen uit de markt. Tel dat alles bij elkaar op en de voornaamste waarde zit ‘m voor ons in de brede toepassing. Zelf zetten we bijna alles van InfraWorks integraal in, bovendien weet BouwInfosys onze wensen snel te vertalen in nieuwe ontwikkelingen. We zouden deze software zonder meer aanbevelen bij onze relaties.”
“Vroom Funderingstechnieken is een allrounder in paalsystemen en prefab funderingsconstructies. Dankzij de brede expertise en jarenlange ervaring op funderingsgebied wordt Vroom vaak in een vroegtijdig stadium betrokken bij complexe en specialistische funderingswerkzaamheden.”
“InfraWorks is flexibel. En wel zodanig, dat we met het systeem onze eigen werkwijze kunnen blijven volgen. Daarnaast zit de flexibiliteit van InfraWorks ‘m ook zeker in de goede samenwerking met de externe partijen waarmee BouwInfosys samenwerkt; voor ons is dat erg waardevol. En dat de interesse in dit systeem er ook bij onze relaties is? Dat blijkt wel uit het feit dat we al meerdere keren bezoek hebben gehad van mensen die graag wilden zien hoe InfraWorks werkt.”
Onze projectaanpak
Snel aan de slag met de software voor jullie branche? Wij zorgen ervoor, vanaf de start tot en met de live-gang én erna.