Projectplanning
Bouw-, infra- en installatiebedrijven kunnen niet zonder een strakke projectplanning. Behoud daarom altijd het overzicht, ongeacht de locatie waar je je bevindt. Met onze software krijg je daarvoor alle tools. Verandert straks plots de loop van het project? Dan weten jullie wat ook dán moet gebeuren.
Zo verloopt projectplanning flexibel
De planning van jullie projecten vraagt om overzicht én een flexibele aanpak. Dus hebben wij onze software daarop ingericht. Denk aan histogrammen voor het benodigde inzicht in de capaciteit. Aan strokenschema’s per project, en aan een overall view van meerdere projecten. Bovendien heeft het opschuiven van een taak geen impact op jullie workload. Want verschuift er één taak, dan verschuift dankzij een koppeling van taken ook de rest. Dat bespaart je de nodige tijd, zoals dat overigens ook geldt wanneer je met gescande facturen werkt. Eén druk op de knop, en de facturen zijn direct zichtbaar binnen het project. Handig!
Veelzijdig en gebruiksvriendelijk
Naast flexibel is projectplanning met onze software minstens zo veelzijdig. Zo kun je termijnschema’s voor de facturatie van aangenomen werk ingeven op basis van data, ‘percentage gereed’, punten en eenheden. Ook kun je voor de uitvoering van projecten vanuit de werkbegroting bestellen, en net zo eenvoudig werkbonnen aanmaken en de voortgang binnen jullie projecten opvragen. Bovendien laat de software taken soepel gelijktijdig verlopen. Voorbeeld? Terwijl je op het scherm ziet wat je van welk project mag factureren, zorgt de integratie met de financiële administratie ervoor dat je meteen alle projectkosten op de grootboekrekeningen van de onderhanden werken kunt boeken.
Eén volledige, digitale projectplanning. Geleverd door de partner voor jullie branche
Projectplanning is slechts een onderdeel van onze software. Zie die als ERP-totaaloplossingen voor bouw-, infra- en installatiebedrijven. Ontwikkeld en geleverd door een specialist die weet wat speelt.
Zij werken met onze software voor hun projecten
“Onze ervaring met BouwWorks is positief. Het kopersportaal is absoluut een waardevolle functie binnen BouwWorks. Door het kopersportaal is onze interactie met klanten aanzienlijk is verbeterd. Bovendien hebben we gemerkt dat de projectadministratiefunctionaliteiten van BouwWorks onmisbaar zijn voor onze dagelijkse werkzaamheden. Als bedrijf dat sterk leunt op een goede geïntegreerde projectadministratie, kunnen we BouwWorks zeker aanbevelen aan anderen in onze branche.”
“BouwWorks bundelt tal van mogelijkheden. Zo hebben we nu één ERP-systeem voor diverse boekhoudingen, beschikken we over meerdere webportalen voor onder andere intranet en bonnenwerk en is de workflow voor weekstaten en inkoopfacturen veelzijdig inzetbaar. Ook omvat de oplossing goede functionaliteit voor het verwerken van inkoopfacturen, opstellen van financiële rapportages en aanpassen van de software. Daarnaast biedt BouwWorks ruime mogelijkheden voor controle – zoals met selecties en logging – en zijn er allerlei externe koppelingen mogelijk. Voeg daaraan toe dat calculatie en projectadministratie goed op elkaar aansluiten en BouwWorks is voor ons het systeem waarmee we tot beheersbare en zuivere informatie komen. En dat bovendien met dashboards die procesgericht en per gebruikerstype zijn in te richten.”
“BouwWorks sluit goed aan bij de projectmatige bedrijfsprocessen van onze onderneming. Het pakket blijkt voor ons een goede opvolging van BouwOffice; informatie is overal beschikbaar waar dat nodig is en ondersteunt ons zo sneller bij onze waardestromen. Bovendien zijn de dashboards flexibel en functiegericht, wat per bedrijfsproces zorgt voor een eenduidige structuur en ieders taken inzichtelijker maakt. Tel dat alles bij elkaar op, en je kunt stellen dat bouwgerelateerde bedrijven met deze software prima uit de voeten kunnen.”
“We zijn een allround bouwbedrijf, en richten ons voornamelijk op de zakelijke klant. We voeren een breed scala aan bouwkundige werkzaamheden uit, van nieuwbouw en transities, renovaties en verduurzaming tot verzekerd schadeherstel en klein dagelijks onderhoud. En hoe prettig is het dan, wanneer we al die processen kunnen onderbrengen in één systeem, zoals bij ons gebeurt met BouwWorks. We gebruiken het pakket breed en zetten het vrijwel in z’n geheel in, uiteenlopend van kostenbewaking en personeelsregistratie tot en met calculatie en gebruik van de app. Tel al die mogelijkheden bij elkaar op en we kunnen stellen dat BouwWorks binnen onze organisatie waardevol is voor iedereen.”
“BouwWorks is de motor van Constructif. We zijn klant van het eerste uur en maken al jaren intensief gebruik van het pakket. De software is er specifiek voor onze branche: de opbouw en logica passen bij ons werkproces, wat het gemakkelijk maakt het systeem te begrijpen. Een groot voordeel van BouwWorks is bovendien BouwInfosys. De mensen achter het pakket maken het verschil, er is veel mogelijk en er wordt veel meegedacht. En dat is onmisbaar: het werkproces verandert continu, net als de klantvraag en technische mogelijkheden. Daarnaast zit de kracht van het systeem ‘m in de koppelkracht: het divers kunnen koppelen en meegaan met de nieuwste trends is erg belangrijk – en juist dát is wat hier gebeurt. BouwWorks aanraden doe ik nooit. In plaats daarvan laat ik het pakket graag zien, waarna het systeem zich als vanzelf bewijst.”
“Met meerdere divisies en locaties heeft ToekomstGroep een bijzondere bedrijfsstructuur. Dus vraagt dat om een veelzijdig ERP-pakket. Met BouwWorks hebben we dat in huis, doordat we er onze structuur zowel financieel als projectmatig goed mee kunnen inrichten. Het systeem heeft meerdere voorzieningen voor rapportage, ook is het mogelijk om eigen processen in te richten en aanvullingen toe te voegen.”
Veel werk uit handen
“BouwWorks is flexibel en goed aanpasbaar. De functionaliteit voor productiestanden, kostenbewaking en rapportages zorgt ervoor dat we onze projecten en werkorders goed kunnen bewaken. Daarnaast verloopt de wijze waarop opdrachtbonnen via DICO-koppelingen binnenkomen erg soepel, wat ook geldt voor de verwerking van opdrachtbonnen en inkoopfacturen via de digitale factuurverwerking van WhiteVision. BouwWorks neemt ons simpelweg veel werk uit handen, waaronder ook de volledige financiële administratie. We kunnen het systeem van harte aanbevelen.”
“Na een uitvoerige selectieprocedure voor een ERP-systeem kozen we voor BouwWorks. Het pakket is naast gebruiksvriendelijk vooral heel volledig, wat onder andere blijkt uit de mogelijkheden om te kunnen doorklikken naar datavelden en tabellen. Bovendien is alles te vinden in één platform, waardoor koppelingen met andere ERP-systemen niet nodig zijn. Dat vergroot de betrouwbaarheid en maakt BouwWorks nóg beter toepasbaar. Het is simpelweg een veelzijdig pakket, en erg prettig om mee te werken.”
“Vastgoedonderhoud, vastgoedverbetering en verduurzaming: het komt allemaal samen binnen ons bedrijf. Dus hadden we specifieke eisen en wensen voor een nieuw softwaresysteem, waarbij na een zorgvuldig opgezet selectietraject in samenwerking met Mitopics bleek dat BouwWorks hieraan het beste voldoet. Het pakket biedt veel mogelijkheden en een duidelijke structuur, daarnaast bleek al snel dat BouwInfosys de benodigde inhoudelijke deskundigheid heeft. Onze organisatiestructuur is nu eenmaal complex, en daar zet BouwInfosys een sterk projectmanagement tegenover. Uitdagingen worden goed aangegaan, ook denkt het bedrijf met ons mee over hoe we ons proces het beste kunnen inrichten binnen het pakket. Daarnaast zijn de lijnen kort, is er geregeld overleg en zorgt heldere communicatie ervoor dat we goed zicht hebben op de mogelijkheden van BouwWorks. Wij zijn erg tevreden!”.”
“We zochten voor ons bedrijf naar een alles-in-een-oplossing, en vonden die met BouwWorks. Wat ons onder andere aanspreekt is de mogelijkheid om de software zelf te moduleren, waardoor het pakket naadloos aansluit bij onze processen. Maar waar het systeem vooral in uitblinkt, is de functionaliteit in z’n geheel. Een bedrijf zoals dat van ons is gebaat bij een pakket waarin alles samenkomt, wat met BouwWorks absoluut het geval is. We kunnen onze relaties deze oplossing zéker aanbevelen.”
Onze partners voor jullie proces
Bij BouwInfosys werken we graag samen met andere specialisten. Zo komen we tot de beste oplossingen, ontwikkeld voor jullie rendement.
Met onze software houd je focus op álles
Deze tijden zijn uitdagend. Denk alleen al aan de nieuwste wet- en regelgeving. En aan de eisen voor verduurzaming. Het is mede aan jullie bedrijf om daaraan te voldoen. Ga daarom voor focus en overzicht, met onze totaaloplossing. Die biedt je naast projectplanning modules voor:
- Calculatie
- Personeels- en materieelplanning
- Tijdregistratie
- Mobiele werkorders
- Financiële administratie
- Project- en bonnenadministratie
- Service & Onderhoud
- Materieelbeheer
- Magazijn- en voorraadbeheer
BouwInfosys: specialisten voor bedrijven in de bouw, infra en installatie
Jullie branche: wij kennen ‘m. We weten wat speelt, zijn op de hoogte van jullie uitdagingen. Daardoor begrijpen we ook met welke functionaliteiten jullie bedrijf écht wordt geholpen. En bundelen we die kennis in totaaloplossingen voor jullie branche. Toegespitst op jullie proces, zodat onze software in plaats van een digitaal pakket bovenal jullie digitale gereedschap wordt. Heel functioneel dus, en minstens zo efficiënt. Bovendien blijven we ook na de integratie betrokken bij jullie bedrijf. Niet alleen met onderhoud en updates van de software, maar net zo goed wanneer jij ons nodig hebt. Ga je voor de software van BouwInfosys, dan kies je vooral voor een partner voor jullie rendement. Nu én straks, met support op elk moment.
Lid van NLdigital
Voor al onze aanbiedingen en overeenkomsten gelden de voorwaarden van NLdigital, dat als branchevereniging digitale transformatie verder vormgeeft. Samen met de andere NLdigital-leden van NLdigital houden we onze sector scherp. Brengen we security naar een hoger niveau. En dat wérkt – ook voor de bouw.