BouwWorks
De wereld van de bouw verandert snel. Dat vraagt om snel schakelen, meer dan ooit. Maak daarom kennis met de kracht van BouwWorks. Eén geïntegreerde softwareoplossing, op maat voor alles: dit is jullie digitale fundering. Ontwikkeld voor de branche, gemaakt voor de toekomst.
BouwWorks bundelt alles wat nodig is voor jullie dagelijkse processen. Zie het systeem dan ook als een totaaloplossing, die schaalbaar met jullie meegroeit. Binnen BouwWorks werkt iedereen met een eigen dashboard, wat het pakket even veelzijdig als gebruiksvriendelijk maakt. Bovendien groeit met dat maatwerk per medewerker het overzicht. En daarmee ook jullie efficiency, als een robuuste basis voor het hele bedrijf.
Hoofdprocessen
De functionaliteit van BouwWorks spitst zich toe op jullie branche. Gericht op werkzaamheden voor nieuwbouw, renovatie, bonnenwerk en prefab & productie. Bovendien staat binnen het pakket alles met elkaar in verbinding, wat betekent dat het invoeren van gegevens maar één keer nodig is en informatie overal op de juiste plek zichtbaar is. En terwijl jullie van dat overzicht profiteren, geldt dit ook voor de partijen waarmee wordt samengewerkt. Woningcorporaties, beheerders van vastgoed en onderaannemers: ook zij profiteren van de versnelling en tijdsbesparing.
Krijg eenvoudig en realtime inzicht in begroot ten opzichte van werkelijk besteed. Zie exact waar meer is besteed dan toegestaan op basis van voortgang en stuur op tijd bij waar nodig.
- Bewaking op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Inkoopcontracten met digitale ondertekening
- Prognose einde werk (PEW)
- OHW-waardering op basis van PEW
Aanbieden, registreren, bewaken en afrekenen van meerwerk was nog nooit zo eenvoudig. Breng offertes uit, verwerk in de bewaking als gewenst en reken af met behulp van termijnen.
- Calculatie op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Offertes op basis van calculatie
- Werkbegroting voor kostenbewaking
- Termijnen voor afrekening
Kopersbeheer in optima forma. Niet los maar integraal. Met configureerbare portalen voor de kopers, kopersbegeleider, showrooms en makelaar. Volledige integratie met de kostenbewaking.
- Woningbeheer (blokken, bouwnummers, kavels)
- Keuzeopties met winkelmandje voor kopers
- Portalen (app) voor koper, showroom en makelaar
- Ook toegang voor externe kopersbegeleider
De ultieme uitvoerdersoplossing voor op de telefoon of tablet. Eenvoudig qua interface, maar groots in functionaliteit. Raadplegen, registreren en fiatteren.
- Bestellingen, ontvangsten, afroepen
- Productiestanden en weekstaten
- Fiatteren inkoopfacturen en weekstaten
- KAM-registratie en inzien documenten
Stem de verschillende bedrijfsonderdelen optimaal op elkaar af dankzij het integraal grafisch plannen van nieuwbouwprojecten. Realiseer kortere doorlooptijden en blijf altijd in control.
- Drag-and-drop plannen
- Relaties tussen activiteiten
- Enkel- of multi-projectplanning
- S-curve voor kosten en opbrengsten
Bouw eenvoudig jullie dossier voor de Wkb op. Gebruik de checklists op de tablet voor de bewijslast buiten en stel eenvoudig het dossier beschikbaar aan de consument, de kwaliteitsborger of het bevoegd gezag.
- Dossiervorming volgens regels Wkb
- Checklists/opleverpunten op de tablet
- Portaal (app) voor kwaliteitsborger
- Controlelijsten met goedkeuring kwaliteitsborger
Een unieke oplossing voor integraal kopersbeheer. Niet meer bellen en mailen maar volledig geïntegreerde communicatie over koperskeuzeopties en planning. Efficiënt en klantvriendelijk.
- Overzicht van de planning
- Meerwerkopties met winkelmandje
- Inzage in en downloaden van facturen
- Chatfunctie met kopersbegeleider
Een grootschalig renovatieproject is communicatie kan niet zonder optimale communicatie met bewoners. Ga in plaats van bellen en mailen voor een volledig geïntegreerde communicatie over keuzeopties en planning. Efficiënt en klantvriendelijk.
- Overzicht van de planning
- Inzage in documenten en tekeningen
- Optiekeuzes met consequentie huur
- Chatfunctie met bewonersbegeleider
Krijg eenvoudig en realtime inzicht in begroot ten opzichte van werkelijk besteed. Zie exact waar meer is besteed dan toegestaan op basis van voortgang en stuur op tijd bij waar nodig.
- Bewaking op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Inkoopcontracten met digitale ondertekening
- Prognose einde werk (PEW)
- OHW-waardering op basis van PEW
Breng de verschillende partijen optimaal samen dankzij het integraal grafisch plannen van renovatieprojecten. Realiseer kortere doorlooptijden, blijf altijd in control en creëer heldere communicatie naar bewoners.
- Drag-and-drop plannen
- Relaties tussen activiteiten
- Enkel- of multi-projectplanning
- S-curve voor kosten en opbrengsten
Uitbesteden van renovatiewerkzaamheden aan onderaannemers, maar dan integraal en met een eigen omgeving voor de onderaannemer. Weet welke opdrachten er uitstaan en wanneer wat moet gebeuren. Koppel als OA eenvoudig terug.
- Overzicht werkorders nog uit te voeren
- Registratie van planning van werkorders
- Administratief gereedmelden van werkorder
- KPI-informatie over uitgevoerde werkzaamheden
Verwerk werkorders efficiënt op de mobiele telefoon of tablet en bied de vakman een eenvoudige en duidelijke interface. En dit als vanzelfsprekend volledig geïntegreerd met de planning.
- Registreren inzet (arbeid en materiaal)
- Vastleggen foto’s en handtekening
- Formulieren en documenten
- Zelf als vakman herplannen als nodig
Opdrachtgevers willen graag weten hoe vaak een vakman een probleem de eerste keer direct heeft verholpen. Immers, hoe minder herhaalafspraken nodig zijn hoe hoger de klanttevredenheid.
- Automatische signalering
- Standaard grafiek op dashboard
- Rapportage op basis van uitvoering
- Per klant of opdrachtgever inzichtelijk
Spreek service level agreements (SLA’s) af met opdrachtgevers, handel daar naar en rapporteer eenvoudig vanuit het systeem. Ook het eventuele externe callcenter dat de intake doet ziet direct wat de gemaakte afspraken zijn.
- Service level agreements (SLA’s)
- Urgentiecodes en rapportage
- Portaal callcenter voor registratie intake
- Grafische informatie op dashboard
Verwerk geautomatiseerd werkorders en planverzoeken vanuit de woningcorporatie volgens de DICO-standaard en voorkom daarmee handmatig (dubbel) werk. Berichten gaan uiteraard ook via de DICO-standaard terug.
- Ontvang werkorderbericht (opdracht)
- Ontvang planverzoeken (direct inplannen)
- Verstuur statusberichten (gepland, gereed, etc)
- Verkoopfacturen in DICO-standaard
Stuur opdrachten in DICO-formaat door naar onderaannemers en verwerk hun statusberichten tot het statusbericht aan een opdrachtgever. Zo verloopt het verwerken van werkopdrachten optimaal.
- Stuur werkorderbericht aan onderaannemer
- Ontvang statusberichten (gepland, gereed, etc.)
- Verstuur statusberichten (gepland, gereed, etc.)
- Inkoop- en verkoopfacturen in DICO-standaard
De elementen van een prefabwoning, zoals het dak, de badkamer en vloeren: stel ze overzichtelijk samen, calculeer ze efficiënt en zorg zo voor een goede basis voor de productie van elk onderdeel.
- Samenstellen van elementen (afmetingen etc.)
- Opstellen begroting per element (uren, materialen, etc.)
- Indeling in soorten elementen
- Afcoderen voor bewaking en planning
Registreer projectgegevens en neem elk relevant document op in een database. Leg daar ook de definitieve ontwerpen vast, krijg vooraf zicht op de planning van de tekenkamer en vraag waar nodig prijzen aan.
- Planning van de tekenkamer
- Documentbeheer met versiebeheer
- Prijsaanvragen leveranciers en onderaannemers
- Revisiebeheer op elementen
Koop materiaal en waar nodig onderaanneming in op basis van de stuklijst uit engineering of de werkbegroting. Verzamel over meerdere elementen of meerdere projecten, maak zo inkoop efficiënter en krijg zicht op de materialen in elk element.
- Inlezen stuklijst uit tekenprogramma als middelenbehoefte
- Genereren van bestellingen en inkoopcontracten
- Digitale ondertekening van contracten
- Verzamelbestellingen met specificaties
Plan de productie van elementen efficiënt in en houd rekening met zowel de bezetting op productiebanen als de beschikbaarheid van materialen. Volg als onderaannemer de planning van de aannemer, plan eenvoudig terug vanaf de gewenste opleverdatum en plan per project of voor meerdere projecten tegelijkertijd.
- Plan op beschikbare capaciteit op de productiebaan
- Koppel productie van elementen aan elkaar
- Stuur inkoop aan vanuit de planning
- Gebruik drag-and-drop voor eenvoud
Alles voor jullie grip. Registreer uren, verbruikte machines en ingezette machines en vergelijk zo de productie van de elementen met de werkbegroting per element. Zet voor elk moment de benodigde materialen klaar en bewaak de kwaliteit door registratie van inspecties tijdens productie.
- Productieopdrachten
- Bewaking kosten/werkbegroting
- Track & trace van materialen
- Kwaliteitsborging met opnames/inspecties voor Wkb
Prefab bouwen met efficiënte logistiek. Stel eenvoudig pakketten van verschillende elementen samen en combineer de pakketten tot transporten. Plan de transporten vervolgens in op de eigen vrachtwagens of huur de transporteur in.
- Samenstellen van pakketten met elementen
- Samenvoegen van pakketten tot een transport
- Plannen van transport rekening houdend met afstand en formaat
- Inhuren van transporteur als nodig
Stuur de montage aan vanuit de software, plan de juiste ploeg op het juiste moment op het juiste project en registreer uren en verbruikte materialen voor de nacalculatie. Documenteer iedere stap in het montageproces voor opname in het Wkb-dossier.
- Montageopdrachten voor de ploeg op locatie
- Checklists op de tablet voor de Wkb
- Urenregistratie en verbruikte materialen
- Grafische planning mensen en middelen
De Wkb geldt ook voor prefabprojecten. Bouw daarom eenvoudig een dossier op en gebruik de checklists in het systeem voor het uitvoeren van controles tijdens de productie. Het toevoegen van de controlelijsten aan het dossier verloopt automatisch.
- Dossiervorming volgens regels Wkb
- Checklists/opleverpunten tijdens productie
- Portaal (app) voor kwaliteitsborger
- Controlelijsten met goedkeuring kwaliteitsborger
Ondersteunende processen
De hoofdprocessen maken onze Works-oplossingen specifiek. Maar wil elk systeem volledig tot z’n recht komen? Dan kan dat alleen met veelzijdige, ondersteunende processen. Zeker, die zijn algemener van aard. Maar flexibel? Simpelweg onmisbaar? Dat zijn ze net zo goed.
Customer Relationship Management (CRM) in optima forma. Centraal gegevens vastleggen betekent voor een bedrijf eenduidig en efficiënt werken. Alle relevante informatie van organisaties en personen, eenvoudig ingedeeld en overal in het pakket herbruikbaar.
- Volwaardige CRM-functionaliteit
- Bedrijfsstructuren (‘moederbedrijf van …’)
- Relevante contactinformatie (LinkedIn, etc.)
- Snel inzicht in alle gekoppelde informatie (bv. projecten)
Volledig geïntegreerd agendabeheer. Werk integraal met de agenda in de Works-oplossing, voeg collega’s toe aan een afspraak en koppel afspraken eenvoudig aan projecten of organisaties. Vanzelfsprekend ook te synchroniseren met Outlook of de mobiele telefoon.
- Volwaardige CRM-functionaliteit
- Bedrijfsstructuren (‘moederbedrijf van …’)
- Relevante contactinformatie (LinkedIn, etc)
- Snel inzicht in alle gekoppelde informatie (bv. projecten)
Volledig geïntegreerd e-mail ontvangen en verzenden betekent voor de gebruiker veel sneller en efficiënter werken. Voorkom zoeken in mapjes in een persoonlijke mailbox, en krijg direct toegang tot alle relevante mail onder een project.
- Geïntegreerd met Microsoft Office 365
- Dossierbeheer (afgeschermde informatie)
- Direct mailen vanuit project, organisatie, etc.
- Automatische afhandeling met behulp van triggers
Verstuur eenvoudig een mailing aan relaties. Selecteer op basis van mailkenmerken, bedrijfsgrootte of bijvoorbeeld type relatie (opdrachtgever, leverancier, etc). Verstuur de mailing per post, e-mail of in opgemaakte nieuwsbriefvorm en zie bij de organisatie of persoon wie wat ontvangen heeft.
- Maak eenvoudig selecties (herbruikbaar)
- Stuur per post, e-mail of als nieuwsbrief
- Agendeer de verzending (bv. de volgende dag)
- Hergebruik eerder verzonden mailings en doelgroepen
Registreren van contactmomenten geeft inzicht. Zie wie wanneer contact heeft gehad met een opdrachtgever of leverancier en krijg direct zicht op welk project dat betrof. In de contactmomenten komen automatisch ook de e-mails en afspraken terecht.
- Telefoonnotities inkomend en uitgaand
- E-mail inkomend en uitgaand
- Notities en memo’s
- Agenda-afspraken
Bij het proces van calculeren en aansluitend opstellen van een fraai opgemaakte offerte komt de integrale oplossing volledig tot zijn recht. Calculeer traditioneel of op elementen. Gebruik bestanden of de webshop van de leverancier en zet de calculatie eenvoudig om in een offerte.
- Integratie met Microsoft Word
- Definieer sjablonen als template
- Werk met schrapteksten voor condities
- Verstuur direct uit de oplossing
Stel calculaties op regelniveau op. Gebruik meerdere kostensoorten op één regel of kies een kostensoort per regel. Maak gebruik van bibliotheken en sleep efficiënt artikelen de calculatie in (drag-and-drop). Hergebruik eerdere calculaties waar gewenst. Duidelijk en overzichtelijk calculeren!
- Artikelbestanden en prijslijsten van leveranciers
- Eenvoudig kopiëren uit bestaande calculaties
- Maak gebruik van moedercalculatie(s)
- Drag-and-drop invoegen regels
Eenvoudig en snel calculeren met recepten of elementen. Calculeer met behulp van bibliotheek of moederbegroting. Met formules kunnen snel de juiste hoeveelheden van de onderliggende regels worden bepaald.
- Artikelbestanden en prijslijsten van leveranciers
- Eenvoudig kopiëren uit bestaande calculaties
- Maak gebruik van moedercalculatie(s)
- Drag-and-drop invoegen regels
Artikelen komen in het systeem vaak terug. Denk aan calculeren, bestellen, verbruiken, etc. Houd artikelen daarom up-to-date en zorg ervoor dat prijzen van artikelen kloppen. Lees artikelbestanden in, laat ze actualiseren en krijg inzicht in uitlopende artikelen.
- Inlezen van artikelbestanden en prijslijsten van leveranciers
- Koppeling met 2BA Unifeed en Artikelbeheer.nl
- Integraties met webshops van leveranciers
- Signalering en synchronisatie voor actualisatie
Maak calculeren eenvoudiger. Maak voor repeterend werk een moederbegroting aan en sleep van daaruit regels naar de nieuwe calculatie via drag-and-drop. Werk de moederbegroting bij door nieuwe regels over te zetten vanuit de calculatie naar de moederbegroting.
- Onbeperkt aantal moederbegrotingen
- Maak gebruik van artikelbestanden en prijslijsten
- Eenvoudig updaten van moederbegroting
- Drag-and-drop regels overnemen naar calculatie
Profiteer van directe koppelingen met de webshops van de grotere leveranciers als Mastermate, Stiho, Jongeneel, ISERO, Raab Karcher en BMN. Gebruik de koppeling voor eenvoudig selecteren van artikelen in calculatie, middelenbehoefte of bestelling en werk daarmee direct on-the-fly het artikelbestand bij.
- Artikelen selecteren in webshop leverancier
- Altijd up-to-date artikelinformatie beschikbaar
- Bruikbaar in calculatie, MBL en bestelling
- On-the-fly bijgewerkt artikelbestand
Gebruik de opnamefunctionaliteit op de tablet voor registratie van de toestand van het betreffende object. Kies gebreken uit de meegeleverde bibliotheek en bepaal daarmee de onderhoudsscore. Rapporteer aan de opdrachtgever en gebruik de opname voor het opstellen van de begroting.
- Opname met behulp van tablet
- Standaard bibliotheek met gebreken
- Maak foto’s voor toelichting/bewijslast
- Gebruik opname als basis voor begroting
Werk met bouwdelen en STABU- of NL/SfB-hoofdstukken. Bereken eenvoudig de te verwachten kosten over de looptijd. Gebruik hiervoor de bibliotheek met recepten, kopieer uit eerder opgestelde begrotingen of leg de regels handmatig vast. Bepaal de periodiciteit (hoeveel keer per hoeveel jaar) en laat het systeem uitrekenen wat dit betekent over de looptijd.
- Periodiciteit voor repeterende werkzaamheden
- Bibliotheek met recepten
- Uitgebreide vrije teksten voor toelichting op regel
- Drag-and-drop regels overnemen naar calculatie
Indexeer met behulp van jaarlijkse percentages eenvoudig de opgestelde meerjarenonderhoudsbegroting (MJOB) over de looptijd. Krijg zo direct inzicht in hoe de kosten eruit gaan zien en gebruik vervolgens de fraaie rapportage om deze aan de opdrachtgever te overleggen en zo de opdracht binnen te halen.
- Startdatum en looptijd MJOP/MJOB
- Indexpercentage per jaar in te stellen
- Automatische doorrekening indexatie over looptijd
- Fraaie rapportage voor opdrachtgever
Definieer in de schilderscalculatie eenvoudig en multi-level hoe het te calculeren object is opgebouwd. Start bijvoorbeeld met complex en verdeel naar woningen en verder. Kopieer bouwdelen en profiteer van bouwdeelsystemen om nog sneller te werken.
- Meerdere niveaus
- Standaard bouwdeelsystemen (setjes)
- Eenvoudig kopiëren van bouwdelen
- Koppel foto’s en bestanden aan bouwdeel
Verdeel de calculatie naar soort werk. Maak gebruik van de standaard aanwezige hoofdstukken van STABU of NL-SfB om het werk onder te verdelen, of bepaal zelf de hoofdstukken. Verdiep waar nodig en calculeer direct op het juiste niveau.
- Standaard bibliotheek STABU en NL-SfB
- Definieer zelf hoofdstukken en paragrafen
- Koppel foto’s en bestanden aan hoofdstuk
- Werk met uitgebreide teksten
Werk binnen de calculatie met standaard bibliotheken voor glas en kozijnen en voeg zo eenvoudig complete recepten toe aan de calculatie. Het resultaat? Tijdwinst – keer op keer.
- Glasboek (recepten met dikte, oppervlakte, etc.)
- Kozijnenboek (recepten per soort kozijn)
- Werkcodes (recepten met calculatieregels)
- Moedercalculatie
De schilderscalculatie omvat formules waarmee de aantallen worden uitgerekend die voor het schilder- of glaswerk van belang zijn. Op basis van elke formule worden de bijbehorende velden automatisch getoond. Efficiënt en overzichtelijk!
- Standaard formules
- Afgeleide hoeveelheden (bijv. totale lengte kozijn)
- Hulp bij invoer juiste velden
- Factoren
Pas bij het afprijzen van de calculatie verschillende niveaus – voor bijvoorbeeld werkcodes, tijden of prijzen – eenvoudig aan. Kom zo snel tot de juiste aanbieding en pas bovendien staartbladen toe voor het toekennen van kosten of marges.
- Aanpassen tijden (minuten of uren)
- Aanpassen prijzen (kostprijs en verkoopprijs)
- Werken met staartbladen
- Terugslaan naar calculatie
Onze software ondersteunt het gehele proces van werving en selectie. Leg eenvoudig vacatures vast en publiceer ze daarna op de website en het intranet. Registreer de sollicitanten, doe ze contractvoorstellen en neem ze aan als werknemer.
- Vacatures
- Sollicitanten
- Contractvoorstellen
- Werving en selectie controlcenter
Benut templates voor het opstellen van arbeidscontracten en laat die indien gewenst digitaal ondertekenen door de werknemer. Houd continu inzicht in lopende en aflopende contracten op het dashboard. Verleng of beëindig contracten.
- Templates in Word
- Digitaal ondertekenen
- Controle op aflopende contracten
- Inzicht via het HRM-dashboard
Registratie van verlofkaarten, rekening houdend met geldigheid verlof en de wettelijke regeling zoals ouderschapsverlof. Registreer verzuim en controleer volgens Wet verbetering poortwachter (Wvp) als nodig. Direct geïntegreerd met urenregistratie en planning.
- Verlofkaarten en verlofregelingen
- Verzuimregistratie inclusief Wvp
- Verzuimmelding bij de arbodienst
- Integratie met urenregistratie en planning
Laat werknemers via een HRM-portaal uren registreren, verlof aanvragen en verlofkaarten, loonstroken, overeenkomsten en vacatures bekijken. Ook kunnen ze via het portaal kleding aanvragen en onkostendeclaraties indienen.
- Employee self-service (ESS)
- In eigen huisstijl uit te voeren
- Geïntegreerd met de planning
- Beschikbaar als app op telefoon of via browser
Dien als werknemer eenvoudig onkostendeclaraties in. Fotografeer met de telefoon de bon en voeg die direct toe. Geef aan bij welk project de kosten horen en de declaratie gaat (na interne goedkeuring) met de eerstvolgende betaalrun mee.
- Eenvoudige registratie met telefoon
- Koppel foto van de bon
- Projectkosten direct doorbelast
- Uitbetaling via betaalrun bank
Ondersteuning voor het naleven van de privacywet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Registreer eenvoudig verzoeken en kom deze na (anonimiseren). Houd toestemmingen bij, en laat medewerkers dat zelf doen via intranet. Gaat er toch een keer iets mis, registreer dan ook het datalek.
- Verzoeken
- Toestemmingen (ook via intranet door medewerkers)
- Verwerkingsregister
- Datalekken
Krijg voor de loonadministratie vanuit de urenadministratie op verschillende manieren de uren van een periode ter beschikking. Uiteraard inclusief verlof en verzuim. Lees de loonjournaalpost vervolgens in en verwerk die in het memoriaal.
- Export van uren met code van verwerker
- Volledigheidscontrole voor salarisverwerking
- Import loonjournaalpost
- Import loonstroken voor intranet
Verloopt jullie verloning via Scab Accountants & Adviseurs? Profiteer dan van een vergaande integratie met behulp van webservices. Denk aan de uitwisseling van stamgegevens, (salaris- of adres)wijzigingen, het doorsturen van uren en ophalen van loonjournaalposten en inlezen van loonstroken. Zeker en efficiënt!
- Uitwisseling stamgegevens werknemer
- Verzenden uren voor verloning
- Ophalen en inlezen loonjournaalpost
- Ophalen en inlezen loonstroken voor intranet
Gebruik de methodische aanpak om de aanwezige kennis, talenten en competenties van medewerkers in een organisatie in kaart te brengen en koppel die aan de gewenste kennis, talenten en competenties.
- Urenverantwoordingen als basis
- Bereken met groeipercentage de behoefte
- Zie eenvoudig waar uitbreiding nodig is
- Stuurinformatie voor jullie aannamebeleid
Breng in het sociaal jaarverslag de échte voordelen van geïntegreerd HRM binnen een ERP-systeem tot uiting. Stel geautomatiseerd een compleet opgemaakt verslag op van het gevoerde beleid voor bijvoorbeeld leeftijd, functie en PSO-status. Vul zelf de norm in en er is direct inzicht in de stand ten opzichte van de doelstelling!
- Inzicht in werknemersbestand
- Inzicht in ziekteverzuim
- Onderlegger voor de PSO-status
- Compleet opgemaakt verslag
Het standaard meegeleverde HRM-dashboard biedt realtime inzicht in alle HRM- gerelateerde zaken. Bekijk overzichtelijk en veelal grafisch de informatie over onder andere (aflopende) contracten, ziekteverzuim, personeelsbestand en opleidingen.
- Direct beschikbaar dashboard
- Aanpasbaar aan wens gebruiker
- Maak gebruik van grafieken en meters
- Realtime inzicht
Verwerk jullie volledige financiële administratie. Krijg inzicht in debiteuren met betrekking tot omzet, openstaande posten, betaaltermijn, etc. Boek inkoopfacturen volautomatisch in en laat deze fiatteren. Deel grootboekrekeningen in, groepeer ze naar wens in kengetallen voor de rapportage en gebruik ze over de administraties heen.
- Omzet en openstaande posten
- Aanmaningsprocedures
- Grafische weergave op dashboard
- Managementrapportage met kengetallen
Leg voor de grotere werken de aanneemsom vast en verdeel die handmatig of automatisch in termijnen. Zet termijnen eenvoudig om in facturen. Factureer op basis van regie met vrijheid in aanpassingen, toepassen van opslagen of kortingen en indeling van de factuur. Vanzelfsprekend met mandagenregister indien gewenst.
- Aanneemsom met termijnschema’s
- Regiefacturen met vrije instellingen
- Mandagenregisters
- Meer- en minderwerken
Wissel tussen bedrijven binnen dezelfde organisatie middelen, personeel en werkzaamheden uit zonder onderlinge facturatie. Profiteer van interne werkprocessen die efficiënt verlopen.
- Volautomatisch proces, boek direct onderling over
- Fiscale eenheid eenvoudig aan te maken
- Uren tegen hoger intercompany tarief als gewenst
- Verkeerd geadresseerde inkoopfactuur ontvangen?
Boek intern direct over naar het juiste bedrijf
Boek onderlinge transacties binnen hetzelfde boekhoudsysteem eenvoudig weg. Voorkom te hoge balanstellingen en zorg zo voor een correcte weergave van de cijfers van de groep.
- Automatische herkenning intercompany transacties
- Eén keer inrichten voor een doorlopend proces
- Bespaar tijd, ook die van de accountant
- Volledige voorbereiding voor consolidatie
Voldoe met een geconsolideerde balans- en resultatenrekening aan de wetgeving op de jaarrekening. Maak eenvoudig een consolidatie-eenheid aan en rapporteer via de managementrapportage.
- Volledige functionaliteit voor correcte weergave
- Stel reële en eliminatieboekhoudingen snel in
- Bespaar tijd, ook die van de accountant
Verwerk efficiënt en accuraat inkomende facturen in digitaal DICO-formaat (voorheen S@les in de Bouw) of UBL-formaat. Zet beide formaten net zo makkelijk in voor de facturen richting opdrachtgevers. De bouw gaat niet voor niets digitaal!
- Boek inkoopfacturen geautomatiseerd en bespaar tijd
- Stel per debiteur in welk formaat mee moet met factuur
- Verstuur facturen digitaal aan de overheid
- Match inkoopfacturen met digitale leverbon
Vergeet die stapels nog te fiatteren inkoopfacturen op het bureau. Laat bestellingen, contracten, weekstaten, inkoopfacturen en verkoopfacturen digitaal fiatteren op basis van een zelf ingestelde workflow. Zonder externe tool, gewoon geïntegreerd in de eigen ERP-oplossing!
- Zelf instelbare workflow voor fiattering
- Afwijkende workflow voor projectfacturen en AK-facturen
- Eenvoudig fiatteren op de tablet
- Direct inzage in wie nog moet fiatteren (ook grafisch)
Profiteer van een drastisch vereenvoudigd en vele malen efficiënter proces van inkoopfacturen van zzp’ers. Laat facturen automatisch genereren op basis van goedgekeurde uren, verwerk ze direct als inkoopfacturen en verzend ze per e-mail aan de zzp’ers.
- Geautomatiseerd opstellen verkoopfactuur van zzp’er
- Factuur direct boeken als inkoopfactuur
- Verzenden factuur aan zzp’er voor eigen administratie
- Volgens regels van de Belastingdienst
Het binden van onderaannemers wordt steeds belangrijker. Soms is het dan handig om de onderaannemers te laten bepalen hoe snel ze betaald krijgen. Stel in dat ze dat mogen aangeven op het facturenportaal en wat de bijbehorende condities voor snellere betaling zijn.
- Online opvragen van facturen met betaalstatus
- Stellen van vragen over factuur
- Instellen gewenste betaaltermijn
- Condities voor snellere betaling
Creëer je eigen financiële dashboard met behulp van talloze beschikbare grafieken, meters, dashboardgetallen en selecties. Gebruik drag-and-drop om de indeling naar wens te maken. Net zo eenvoudig per administratie als over de administraties heen!
- Vele standaard dashboardblokken beschikbaar
- Drag-and-drop naar eigen inzicht samenstellen
- Realtime informatie op dashboard
- Direct doorklikken naar onderliggende informatie
Registreer vaste activa binnen de financiële administratie en voer op basis daarvan per activum alle benodigde financiële boekingen uit. Of het nu gaat om investeren, afschrijven, herwaarderen of desinvesteren: per activum bepaal je altijd de daadwerkelijke boekwaarde in een periode.
- Gelaagde structuur met activa en sub-activa
- Uitgebreide kenmerken
- Keuze in type afschrijving
- Inzicht in historie
Schrijf in onze software een vast activum fiscaal of bedrijfseconomisch af. Het berekenen van de afschrijving kan via bijvoorbeeld de resterende levensduur, op basis van een vast percentage of handmatig. Ook kun je uiteraard een zeer overzichtelijke staat van afschrijvingen uit het systeem halen.
- Fiscaal of bedrijfseconomisch
- Uitgebreide keuze in soort afschrijving
- Staat van afschrijvingen
- Inzicht in boekingen
Moet de waarde van een activum tussentijds worden aangepast? Heeft een machine een hogere of lagere dagwaarde dan de boekwaarde, of heeft de machine een langere of kortere levensduur? Via onze software is herwaardering snel gedaan en kan er opnieuw worden afgeschreven.
- Nieuwe einddatum
- Nieuw aantal resterende periodes
- Nieuwe restwaarde
- Keuze in welke periode herwaardering te boeken
Komt een vast activum buiten gebruik of wordt het verkocht? Dan moet het uit de boeken, waarbij je in ons systeem op eenvoudige wijze aangeeft wat er met het verschilbedrag gaat gebeuren. Of je het nu neemt als verlies of winst, of aanwendt als vervangingsreserve bij het nieuwe activum: onze software verwerkt elke keuze even efficiënt.
- Controle op geboekte afschrijvingen
- Desinvesteringswaarde leidt tot positief of negatief boekresultaat
- Automatische afboeking naar grootboekrekening
- Waarde inbrengen in nieuw vast activum
Het systeem omvat een volledige integratie van vaste activa met materieelstukken. Zo boek je periodieke afschrijvingskosten zonder extra handeling in de werkorder van het materieelstuk, behaal je meer efficiency en zorg je voor adequater inzicht in exploitatie.
- Snelle registratie vast activum en materieelstuk
- Afschrijven van materieelstuk via vast activum
- Afschrijvingskosten geboekt op werkorder materieelstuk
- Volledige exploitatie van materieelstuk inzichtelijk
Bepaal zelf welke kolommen naast elkaar in het rapport komen. Kies uit de vele standaard kolomindelingen of stel ze samen om bijvoorbeeld filters te gebruiken op een bepaald soort projecten.
- Standaard kolomindelingen
- Zelf te definiëren kolomindelingen
- Gebruik filters (projectsoort, projectleider, periode)
- Bepaal kolomnamen en opmaak
Stel zelf rapportages samen of gebruik de standaard schema’s zoals bijvoorbeeld een DuPont- overzicht. Dankzij formules reken je eenvoudig de current ratio, quick ratio, gouden balans of rentabiliteit uit en neem je dit alles overzichtelijk mee in het rapport.
- Standaard schema’s meegeleverd
- Volledig zelf te definiëren rapportages
- Maak gebruik van formules
- Bereken ratio’s en verhoudingen
Zeer sterk is de mogelijkheid om in de managementrapportages direct te consolideren. Tel eenvoudig boekhoudingen bij elkaar op of zet ze naast elkaar met een totaal aan het eind. Laat deelnemingen volledig of op percentage deelneming meetellen.
- Geconsolideerd rapporteren
- Gebruik boekhoudingen of consolidatie-eenheden
- Maak gebruik van filters
- Toon deelnemingen op percentage of geheel
Moet er geconsolideerd worden gerapporteerd? Dan doe je dit graag zonder de onderling gefactureerde omzet. In de rapportage zet je daarvoor eenvoudig de boekhoudingen, eliminatieboekhouding en het totaal naast elkaar.
- Geconsolideerd rapporteren inclusief eliminatie
- Boekhoudingen naast elkaar in één overzicht
- Eliminatieboekhouding in hetzelfde overzicht
- Totaalkolom wordt automatisch berekend
Rapporteer in de managementrapportage eenvoudig per kostenplaats of afdeling, en vergelijk zo de prestaties van afdelingen onderling. Maak doorsnedes en vergelijkingen door zelf de indeling en filters toe te passen.
- Kostenplaatsen naast elkaar
- Kostenplaatsgroepen naast elkaar
- Afdelingen naast elkaar
- Filtering voor de juiste inzichten
Snel inzicht in hoe het jaar eruit gaat zien? Kies dan bij het opstellen van een rapport voor year-to-date (werkelijk geboekte bedragen) of actuals-to-budget. In dat laatste geval zie je de werkelijkheid tot en met en de rest van het jaar volgens budget.
- Actuele waarden tot en met huidige periode
- Actueel tot en met nu, aangevuld met budget tot einde jaar
- Meerdere budgetten mogelijk
- Snel inzicht in einde jaar verwachting!
Krijg grafisch inzicht op basis van zelfbedachte managementrapportages. Is een rapport eenmaal gedefinieerd, laat dan in een grafiek naar keuze eenvoudig de waardes grafisch weergeven. Plaats de grafiek op het dashboard en je hoeft geen rapport op te vragen om direct de uitkomst te kunnen bekijken of beoordelen.
- Gebruik informatie uit het rapport voor de grafiek
- Plaats grafiek op het eigen dashboard
- Informatie wordt realtime berekend bij openen dashboard
- Meerdere grafieken in één rapport mogelijk
Houd zicht op uniek materieel, oftewel de materieelstukken die per stuk worden verhuurd of via de planning worden ingezet. Profiteer van een systeem dat alle relevante informatie vastlegt (zoals eigendom, merk, type, kenteken en CO2-uitstoot) en bovendien een nauwkeurige exploitatie bijhoudt.
- Inzet op basis van uren of verhuur
- Planbaar in de dagplanning mensen/middelen
- Uitgebreide keuringen en onderhoudsbeurten
- Registratie uitstoot CO2 en NOx
Benut de functionaliteit voor bulkmaterieel. Denk daarbij aan rijplaten of steigeronderdelen, waarvan bekend is hoeveel ervan zijn, maar die niet uniek worden bijgehouden. Geef ze overzichtelijk uit naar het werk en belast ze door op basis van verhuur.
- Verhuurtarieven intern en extern (zelfs per klant of werk)
- Huurvrije periodes (vakantie/vorst/weekenden)
- Voorraadregistratie
- Inzet op basis van verhuur
Onze software maakt het plannen van materieel dat op uurbasis wordt ingezet eenvoudig, dankzij een grafisch (drag-and-drop) planbord. Koppel materieel inclusief bediening en de benodigde hulpstukken aan de vraag vanuit de projecten. Zie direct wie of wat niet beschikbaar is door verlof, verzuim of onderhoud en schuif of kopieer waar nodig.
- Grafisch drag-and-drop planbord
- Meeplannen bediening en hulpstukken
- Plan ook direct transport van het materieel
- Integratie met verlof, verzuim en onderhoud
Verhuur van materieel aan een werk verloopt via een magazijnuitgifte. Is dit laatste eenmaal het geval? Dan zorgt het systeem ervoor dat de verhuur periodiek op de werken wordt geboekt, rekening houdend met huurvrije periodes en datum retour.
- Genereer magazijnuitgifte vanuit materieelstuk
- Zet aanvraag van uitvoerder om in uitgifte
- Bereken verhuur inclusief klantspecifieke tarieven
- Regel het transport direct vanuit de magazijnuitgifte
Belast materieel overzichtelijk en volledig door, ongeacht of het materieel op basis van verhuur of uren wordt ingezet. Doorbelasting van materieel op basis van uren is inclusief bediening en hulpstukken – indien van toepassing.
- Verhuur met uitgebreide condities en staffels
- Uren van machine inclusief bediening (automatisch samengeteld)
- Gebruikte hulpstukken worden bij uren geteld
- Inzet van specifiek hulpmaterieel, zoals gps, wordt apart doorbelast
Leg de periodieke keuring van materieelstukken vast per soort en registreer de keuringen op kantoor of buiten met de tablet. Lees PATS-keuringen in vanuit de gebruikte software, zie intern snel welke keuringen nodig zijn en toon ook op de bouwplaats aan dat de keuringen in orde zijn.
- Zelf aan te maken keuringssoorten
- Snel inzicht in wat wel of niet gekeurd is
- Inlezen keuringen vanuit PATS-software
- Buiten de keuringsinformatie onder de knop
Houd materieel via onderhoudsbeurten in optimale staat, binnen in de werkplaats of op locatie op het werk. Leg instructie en regels vast en plan het onderhoud vooraf in, zodat de planner direct ziet dat het materieel tijdelijk niet inzetbaar is.
- Definieer onderhoudsbeurten en periodiciteit
- Bepaal wat tijdens een beurt moet gebeuren
- Boek uren en materialen op het materieelstuk
- Profiteer van een grafisch drag-and-drop planbord
Precies weten wat materieelstukken hebben gekost en opgebracht? Bekijk de kosten naar soort (brandstof, verzekering, keuringen, onderhoud, afschrijvingskosten, etc.), met daar tegenover de opbrengsten uit inzet op uren of verhuur.
- Volledig inzicht in exploitatie
- Kosten naar soort in detail beschikbaar
- Opbrengsten uit uren keer tarief of verhuur
- Maak eenvoudig een investeringsplanning
Maak optimaal gebruik van artikelbestanden van leveranciers. Lokaal of online, via bijvoorbeeld 2BA Unifeed. Lees eenvoudig bestanden en prijzen in, deel ze logisch in en gebruik ze vervolgens voor de vele processen binnen onze oplossing.
- Artikelgroepen en subgroepen
- Inlezen artikelbestanden en prijslijsten
- Serienummering
- Maakartikelen met stuklijsten
Definieer eenvoudig maakartikelen en geef aan wat ervoor nodig is om een artikel te produceren of assembleren. Genereer automatisch productieorders om maakartikelen aan te vullen in het magazijn, boek ze op voorraad en zie direct het bijbehorende productieresultaat.
- Stuklijsten
- Recepten (ook meervoudig)
- Automatisch of handmatig afboeken stuklijst
- Inzichtelijk productieresultaat
Leg de vele soorten prijzen van artikelen – elk met hun eigen geldigheid – onbeperkt vast. Verdeel verkoopprijzen eenvoudig onder per project, werkorder of klant en koppel inkoopprijzen aan de leverancier. Voer de prijzen handmatig in, of laat ze inlezen dan wel berekenen op basis van de verkoop- of inkoopprijs.
- Inkoopprijzen per leverancier
- Verrekenprijzen voor de voorraadwaarde
- Verkoopprijzen algemeen, per project, werkorder of klant
- Staffelprijzen en staffelkortingen
Eenvoudig bestellen van materialen bij leveranciers? Gebruik hiervoor het eigen artikelbestand, 2BA Unifeed online of open de webshop van de leverancier. Selecteer de artikelen en verstuur bestellingen digitaal. Registreer de ontvangst, en boek daarmee direct de voorraad bij of boek – naar wens – de kosten direct op het werk.
- Gebruik prijzenbeheer voor actuele prijzen
- Selecteer lokaal, online of in webshop leverancier
- Bestel telefonisch, per mail of digitaal (XML)
- Zet bestelling om in ontvangst
Genereer een middelenbehoeftelijst (ook wel MRP genoemd) vanuit de werkbegroting van een project of werkorder. Of laat het systeem een voorstel doen om aan te vullen op basis van minimale voorraden, bestelhoeveelheden en projectbehoefte. Zet het voorstel vervolgens eenvoudig om in bestellingen of productieorders.
- Genereer op verschillende manieren
- Systeem controleert voorraad en aanvulmethode
- Vergelijk prijzen, bestelhoeveelheden en condities
- Maak bestellingen of productieorders
Naast eenvoudige bestellingen en afroeporders zijn er ook inkoopcontracten die een overeenkomst met leverancier of onderaannemer omvatten. Bewaak met onze software het budget op deze contracten en onderteken ze digitaal via een zeer efficiënt proces.
- Budget op basis van regels uit werkbegroting
- Spreek specifieke prijzen af per contract
- Krijg inzicht in inkoopresultaat
- Koop in op prijs en aantallen of op aanneemsom
Verdeel voorraad over meerdere magazijnen, ongeacht of dit voor werf, auto, koffer, project of materieel is. Leg artikelen binnen een magazijn op specifieke locaties. Vul kleine magazijnen aan vanuit het centrale magazijn en houd continu inzicht in voorraden per locatie.
- Onbeperkt aantal magazijnen
- Verschillende soorten magazijnen
- Locaties binnen magazijnen
- Aanvulling voorraad van magazijn naar magazijn
Benut de veelgebruikte functionaliteit voor busvoorraden en voorzie zo elke auto van een eigen magazijn met daarin de juiste hoeveelheden van elk artikel. Verbruik vanuit de bus op de klus en laat de voorraad automatisch aanvullen vanuit het centrale magazijn of via de leverancier.
- Iedere auto of bus is een magazijn
- Min./max. hoeveelheid per bus instelbaar
- Assortiment per bus instelbaar
- Vul aan op basis van min./max. aantallen
Gebruik op meerdere plaatsen in de software de webshops van grotere leveranciers voor artikelselectie, waarna de software de betreffende hoeveelheden on-the-fly aanmaakt of bijwerkt. Bovendien helpen de webshops bij het maken van de juiste keuzes voor elk artikel. Efficiënt!
- Selecteer artikelen in de webshop
- Altijd actuele prijzen en condities
- Vergelijkbare artikelen en hulpmiddelen vaak beschikbaar
- Gebruik koppeling in calculatie, bestelling of inkoopvoorstel
Maak voor onder meer het picken, inventariseren, uitgeven en ontvangen van artikelen gebruik van een moderne draadloze scanner. Loop eenvoudig door het magazijn, krijg de voorzet voor elke taak en scan en rond af. Simpel!
- Inkoopprijzen per leverancier
- Verrekenprijzen voor de voorraadwaarde
- Verkoopprijzen algemeen, per project, werkorder of klant
- Staffelprijzen en staffelkortingen
Onze software gebruikt Office 365 voor onder meer het opmaken van rapportages en samenstellen van overzichten. Maak documenten op via sjablonen in Word en ervaar hoe eenvoudig je rapportages overzet naar Excel of daar opvraagt.
- Eenvoudig documenten opmaken in Word
- Bekijk rapportages en overzichten in Excel
- Werk samen aan documenten in Office 365 (beschikbaar vanaf versie 2023.2)
- Sla documenten veilig op binnen de database
Haal in Works dankzij de integratie via Microsoft Graph (onderlaag van Microsoft) eenvoudig users op vanuit Azure (active directory). Koppel ze vervolgens handmatig of automatisch aan de users binnen onze oplossing.
- API-integratie met Microsoft Graph
- Ophalen users uit Microsoft Azure
- Handmatig of automatisch koppelen users
- Toegang tot Microsoft-producten op basis van Azure-user
E-mail geïntegreerd in ons systeem: dan pas merk je écht wat efficiency jullie brengt. Profiteer van het plezier van informatie onder de knop, op de juiste plaats. En dat uiteraard op basis van de integratie met Office 365, dus naast óf ter vervanging van je mailbox in Microsoft Outlook.
- Integratie met Office 365 en IMAP-mailservers
- Lees en beantwoord mail in Outlook en archiveer in Works
- Verstuur documenten direct vanuit Works
- Lees en verwerk e-mail automatisch
Beheer de agenda zoals in Microsoft Outlook. Maar dan wél geïntegreerd in het ERP-systeem, met alle voordelen van dien. Koppel afspraken aan afspraakruimtes, organisaties of projecten en bouw zo een digitaal dossier op.
- Integratie met Office 365 en Microsoft Teams
- Koppel afspraken aan onderdelen in Works (organisaties, projecten, etc.)
- Verstuur en ontvang agenda-uitnodigingen
- Plan direct vanuit de agenda een Teams-meeting in
Plan dankzij de integratie met Microsoft Teams heel eenvoudig een online vergadering in. De afspraak wordt direct gesynchroniseerd met Teams en uitnodigingen worden vanuit Microsoft verzonden.
- Integratie met Office 365 en Microsoft Teams
- Plan online vergaderingen en nodig deelnemers uit
- Koppel vergaderingen aan onderdelen in Works (organisaties, projecten, etc.)
- Geef bij afspraak aan dat het een online afspraak is – klaar!
Voeg via de eigen personal OneDrive of de OneDrive van het bedrijf bestanden toe aan de database. Kies voor opslag in de database of Microsoft-cloud, bewerk documenten online in Office 365 en werk samen aan dezelfde documenten (beschikbaar vanaf versie 2023.2).
- Bestanden selecteren uit OneDrive en toevoegen aan database
- Opslag van bestanden in de database of op OneDrive
- Werk samen aan documenten met Office 365 (beschikbaar vanaf versie 2023.2)
- Rechten op bestanden geregeld vanuit Works
Krijg grafisch inzicht in de doorlooptijd van elk project. Profiteer van een volledige integratie met calculatie, werkbegroting, middelenbehoefte en dagplanning. En dat als vanzelfsprekend ook voor meerdere projecten tegelijkertijd. Verschuif en zoom in voor meer details.
- Grafisch drag-and-drop planscherm
- Schaalbaar qua tijd
- Planning per project of over projecten heen
- Genereer automatisch of maak handmatig aan
Plan eenvoudig mensen en middelen in via het grafische drag-and-drop planscherm, of plan koppels tegelijk. Kies direct de hulpstukken die nodig zijn, zie meteen wie vrij of ziek is en anticipeer daarop. De planning biedt ook de voorzet voor de urenregistratie in intranet, de rittenregistratie en mobiele werkbon.
- Grafisch drag-and-drop planscherm
- Geïntegreerd met verlof en verzuim
- Plan mens en machine samen
- Voorzet voor urenregistratie
Krijg inzicht in de beschikbare capaciteit van mensen en middelen. Stel je flexibele schil in, leg de vraag vast en zie hoe de bezetting eruit gaat zien. Stuur vervolgens op de juiste informatie bij het aangaan van nieuwe verplichtingen of aankoop van nieuw materieel.
- Grafisch scherm met capaciteit tegenover vraag uitgezet qua tijd
- Capaciteit per groep (bijv. shovels of mobiele kranen)
- Neem flexibele schil mee in berekeningen
- Zoom vanuit planscherm door naar onderliggende info
Weten waar wat is ingezet en wat eventueel nog inzetbaar is? Open via de normale dagplanning eenvoudig een mooie grafische planning, die per materieelstuk en groep laat zien wat wanneer ingepland is. Zo ontstaat goed inzicht voor de lange termijn – onmisbaar voor het aannemen van nieuwe projecten.
- Grafisch scherm met materieelbezetting uitgezet tegen de tijd
- Eenvoudig filteren op afdeling of bedrijf
- Unieke materieelstukken, materieelgroep of materieelsets
- Zoom vanuit planscherm door naar onderliggende info
Krijg duidelijk en eenvoudig overzicht van het verlof van medewerkers, uitgezet tegen de tijd. Het systeem vult de planning automatisch op basis van de vastgelegde verloven en verlofaanvragen. Kortom, geen extra werk en tóch direct inzicht!
- Scherm toont alleen medewerkers met verlof in gekozen periode
- Maak eenvoudig selecties op team, afdeling of bedrijf
- Inzicht in zowel eigen werknemers als inleners
- Bepaal zelf de periode
Implementatie
Onze Works-software is gemaakt voor gemak. Dus zorgen we ervoor dat die straks zo goed mogelijk voor jullie rendeert, na een betrokken en kundige aanpak van de implementatie.
De implementatie van jullie nieuwe software start met een plan voor jullie project. Gevolgd door een voorinrichting van het systeem, waarna we achtereenvolgens de kern- en eindgebruikers opleiden. En dat alles op maat, specifiek voor jullie organisatie. Klopt alles, voldoet het systeem aan jullie behoeften? Dan gaan we live. En blijven wij uiteraard ook dán betrokken, voor support op elk moment.
Naast de klantspecifieke opleidingen tijdens een implementatie bieden we ook standaardtrainingen. Die zijn ontwikkeld voor ieder type gebruiker, en daardoor wel zo concreet en relevant. Zo vinden eindgebruikers na onze ‘basistraining Navigeren door Works’ optimaal hun weg door het systeem. En geeft een ‘Training Dashboards, selectie & grafieken’ kerngebruikers en applicatiebeheerders het benodigde inzicht in het inrichten van het systeem en zichtbaar maken van informatie. Onze basistrainingen vinden zowel bij onze klanten als op onze locatie in Helvoirt plaats. En trainen op afstand? Ook dát doen we, met een uitgebreid aanbod aan webinars.
Werken jullie al met Works-software? En wil je meer weten over onze standaardtrainingen? Op ons abonneeportaal vind je een volledig en actueel overzicht.
Referenties
“BouwWorks bundelt tal van mogelijkheden. Zo hebben we nu één ERP-systeem voor diverse boekhoudingen, beschikken we over meerdere webportalen voor onder andere intranet en bonnenwerk en is de workflow voor weekstaten en inkoopfacturen veelzijdig inzetbaar. Ook omvat de oplossing goede functionaliteit voor het verwerken van inkoopfacturen, opstellen van financiële rapportages en aanpassen van de software. Daarnaast biedt BouwWorks ruime mogelijkheden voor controle – zoals met selecties en logging – en zijn er allerlei externe koppelingen mogelijk. Voeg daaraan toe dat calculatie en projectadministratie goed op elkaar aansluiten en BouwWorks is voor ons het systeem waarmee we tot beheersbare en zuivere informatie komen. En dat bovendien met dashboards die procesgericht en per gebruikerstype zijn in te richten.”
“BouwWorks sluit goed aan bij de projectmatige bedrijfsprocessen van onze onderneming. Het pakket blijkt voor ons een goede opvolging van BouwOffice; informatie is overal beschikbaar waar dat nodig is en ondersteunt ons zo sneller bij onze waardestromen. Bovendien zijn de dashboards flexibel en functiegericht, wat per bedrijfsproces zorgt voor een eenduidige structuur en ieders taken inzichtelijker maakt. Tel dat alles bij elkaar op, en je kunt stellen dat bouwgerelateerde bedrijven met deze software prima uit de voeten kunnen.”
“We zijn een allround bouwbedrijf, en richten ons voornamelijk op de zakelijke klant. We voeren een breed scala aan bouwkundige werkzaamheden uit, van nieuwbouw en transities, renovaties en verduurzaming tot verzekerd schadeherstel en klein dagelijks onderhoud. En hoe prettig is het dan, wanneer we al die processen kunnen onderbrengen in één systeem, zoals bij ons gebeurt met BouwWorks. We gebruiken het pakket breed en zetten het vrijwel in z’n geheel in, uiteenlopend van kostenbewaking en personeelsregistratie tot en met calculatie en gebruik van de app. Tel al die mogelijkheden bij elkaar op en we kunnen stellen dat BouwWorks binnen onze organisatie waardevol is voor iedereen.”
“BouwWorks is de motor van Constructif. We zijn klant van het eerste uur en maken al jaren intensief gebruik van het pakket. De software is er specifiek voor onze branche: de opbouw en logica passen bij ons werkproces, wat het gemakkelijk maakt het systeem te begrijpen. Een groot voordeel van BouwWorks is bovendien BouwInfosys. De mensen achter het pakket maken het verschil, er is veel mogelijk en er wordt veel meegedacht. En dat is onmisbaar: het werkproces verandert continu, net als de klantvraag en technische mogelijkheden. Daarnaast zit de kracht van het systeem ‘m in de koppelkracht: het divers kunnen koppelen en meegaan met de nieuwste trends is erg belangrijk – en juist dát is wat hier gebeurt. BouwWorks aanraden doe ik nooit. In plaats daarvan laat ik het pakket graag zien, waarna het systeem zich als vanzelf bewijst.”
“Onze ervaring met BouwWorks is positief. Het kopersportaal is absoluut een waardevolle functie binnen BouwWorks. Door het kopersportaal is onze interactie met klanten aanzienlijk is verbeterd. Bovendien hebben we gemerkt dat de projectadministratiefunctionaliteiten van BouwWorks onmisbaar zijn voor onze dagelijkse werkzaamheden. Als bedrijf dat sterk leunt op een goede geïntegreerde projectadministratie, kunnen we BouwWorks zeker aanbevelen aan anderen in onze branche.”
“Met meerdere divisies en locaties heeft ToekomstGroep een bijzondere bedrijfsstructuur. Dus vraagt dat om een veelzijdig ERP-pakket. Met BouwWorks hebben we dat in huis, doordat we er onze structuur zowel financieel als projectmatig goed mee kunnen inrichten. Het systeem heeft meerdere voorzieningen voor rapportage, ook is het mogelijk om eigen processen in te richten en aanvullingen toe te voegen.”
Veel werk uit handen
“BouwWorks is flexibel en goed aanpasbaar. De functionaliteit voor productiestanden, kostenbewaking en rapportages zorgt ervoor dat we onze projecten en werkorders goed kunnen bewaken. Daarnaast verloopt de wijze waarop opdrachtbonnen via DICO-koppelingen binnenkomen erg soepel, wat ook geldt voor de verwerking van opdrachtbonnen en inkoopfacturen via de digitale factuurverwerking van WhiteVision. BouwWorks neemt ons simpelweg veel werk uit handen, waaronder ook de volledige financiële administratie. We kunnen het systeem van harte aanbevelen.”
“Na een uitvoerige selectieprocedure voor een ERP-systeem kozen we voor BouwWorks. Het pakket is naast gebruiksvriendelijk vooral heel volledig, wat onder andere blijkt uit de mogelijkheden om te kunnen doorklikken naar datavelden en tabellen. Bovendien is alles te vinden in één platform, waardoor koppelingen met andere ERP-systemen niet nodig zijn. Dat vergroot de betrouwbaarheid en maakt BouwWorks nóg beter toepasbaar. Het is simpelweg een veelzijdig pakket, en erg prettig om mee te werken.”
“Vastgoedonderhoud, vastgoedverbetering en verduurzaming: het komt allemaal samen binnen ons bedrijf. Dus hadden we specifieke eisen en wensen voor een nieuw softwaresysteem, waarbij na een zorgvuldig opgezet selectietraject in samenwerking met Mitopics bleek dat BouwWorks hieraan het beste voldoet. Het pakket biedt veel mogelijkheden en een duidelijke structuur, daarnaast bleek al snel dat BouwInfosys de benodigde inhoudelijke deskundigheid heeft. Onze organisatiestructuur is nu eenmaal complex, en daar zet BouwInfosys een sterk projectmanagement tegenover. Uitdagingen worden goed aangegaan, ook denkt het bedrijf met ons mee over hoe we ons proces het beste kunnen inrichten binnen het pakket. Daarnaast zijn de lijnen kort, is er geregeld overleg en zorgt heldere communicatie ervoor dat we goed zicht hebben op de mogelijkheden van BouwWorks. Wij zijn erg tevreden!”.”
“We zochten voor ons bedrijf naar een alles-in-een-oplossing, en vonden die met BouwWorks. Wat ons onder andere aanspreekt is de mogelijkheid om de software zelf te moduleren, waardoor het pakket naadloos aansluit bij onze processen. Maar waar het systeem vooral in uitblinkt, is de functionaliteit in z’n geheel. Een bedrijf zoals dat van ons is gebaat bij een pakket waarin alles samenkomt, wat met BouwWorks absoluut het geval is. We kunnen onze relaties deze oplossing zéker aanbevelen.”
Onze projectaanpak
Snel aan de slag met de software voor jullie branche? Wij zorgen ervoor, vanaf de start tot en met de live-gang én erna.