Skip to content

“InstallOffice is voor ons een ideaal totaalpakket. Dat zit ‘m onder andere in de urenregistratie. Verzamelden we de indirecte uren voorheen op een aparte weekstaat, nu komen ze net als de directe uren digitaal binnen in één en hetzelfde systeem. Dat werkt overzichtelijk en efficiënt, zelf inboeken van uren is niet meer nodig. Los van dat rendement vinden we ook de samenwerking met BouwInfosys waardevol. Willen we de functionaliteit ergens aanpassen? Dan worden de mogelijkheden bekeken en vaak ook ingezet. Een partij waarvan je zoveel medewerking krijgt: dat is fijn samenwerken.”

“Een mooie en duidelijke lay-out, tal van mogelijkheden: voor ons was de keuze voor InstallOffice heel logisch. We gebruiken het pakket nu inmiddels heel wat jaren en wat dan in de loop van de tijd opvalt, is hoezeer alles binnen het systeem in elkaar haakt. Zo zijn we onder andere te spreken over het financiële overzicht binnen het pakket, wat ons erg helpt bij het overleg met onze accountant. Voor een bedrijf zoals dat van ons is InstallOffice een systeem dat aan alle eisen en wensen voldoet.”

“Ons onderzoek naar het voor ons beste ERP-pakket was uitgebreid. Dus kunnen we met zekerheid stellen dat dit voor ons InfraOffice is. Het pakket sluit perfect aan bij onze branche, niet in de laatste plaats omdat we de project- en financiële administratie ermee naast elkaar kunnen zetten. Ook de verbinding tussen InfraOffice en urenregistratie via de app is erg waardevol, net als de ondersteuning door BouwInfosys. Hebben we die nodig? Dan hoeven we maar een melding in te voeren en voor we het weten worden we al gebeld, waarna goed met ons wordt meegekeken. Dat snelle handelen is erg prettig. We zouden InfraOffice zeker aanbevelen; veruit het grootste deel van ons personeel werkt graag met dit systeem. En vindt een medewerker het ingewikkeld? Dan is dat enkel en alleen omdat die persoon er niet vaak mee werkt.”

Finovi

“InfraOffice helpt ons bij vrijwel elk proces. De software richt zich specifiek op onze branche, bovendien komt alles samen in één totaalpakket. Denk dus bijvoorbeeld aan loonadministratie. Aan facturering. En zeer zeker ook aan projectadministratie, waarbij juist dat laatste onderdeel met zoveel uitgebreide functionaliteit ons veel waarde biedt. Mochten infrabedrijven zoeken naar een geschikte, branche specifieke oplossing, dan weten wij wel welk pakket we ze moeten aanbevelen.”

“Wie dacht dat InfraOffice zich alleen richt op het financiële proces: het tegendeel is waar. Ook in de uitvoering toont het pakket z’n kracht. Denk bijvoorbeeld aan een veelzijdige planningsmodule, die is gekoppeld aan de digitale werkbonnen voor de monteurs. Of het nu gaat om projectbewaking of administratie, om gebruik op kantoor of via de app: InfraOffice is voor ons hét totaalpakket. Toen we ooit moesten overstappen naar een ander systeem, wezen mensen buiten het bedrijf ons op InfraOffice. Zij waren er erg tevreden over – en dat zou ook zeker voor ons gelden. Ze hadden helemaal gelijk, zo weten we nu. InfraOffice past gewoon heel goed bij een mkb-bedrijf zoals dat van ons.”

“Ons bedrijf groeit, zowel qua personeel en materieel. Daardoor kwamen erachter dat het systeem voor onze administratie niet meer voldeed. We wilden bijvoorbeeld toe naar een betere projectadministratie, ook hadden we behoefte aan meer grip op inkomsten en uitgaven. Een van onze collega’s kende InfraOffice al en was daar enthousiast over. Dus hebben we een afspraak gemaakt met een consultant, die ons een goede uitleg heeft gegeven, waarna we uiteindelijk de stap hebben gezet. En wat zijn we daar blij mee! Zo kunnen we nu bijvoorbeeld alles direct op een project boeken. Ook verlopen de automatische betaling en urenregistratie eenvoudig en snel, wat ons veel tijdwinst heeft opgeleverd. Daarnaast biedt de functionaliteit voor tijdregistratie ons veel overzicht, wat ook geldt voor het crediteuren- en debiteurenbeheer en de werknemerskaart. We zijn zo tevreden, dat we relaties al hebben uitgenodigd hier eens te komen kijken. Zo kunnen ze zelf zien hoe goed het systeem werkt. En worden ze waarschijnlijk net zo enthousiast als wij”

“We werken al jaren met BouwOffice. Het pakket richt zich volledig op de bouw, en dat merk je ook bij BouwInfosys. Ze denken er als de wereld van de bouw en weten meteen waarover het gaat. Fijn is bovendien dat we met BouwOffice online kunnen werken: onze medewerkers vullen hun uren in, waarna die direct worden geïmporteerd in het systeem. Daardoor is het zelf overnemen van urenbriefjes verleden tijd. Tot slot verloopt ook de samenwerking met de BouwInfosys-partners WhiteVision en SCAB perfect. Het totaalplaatje van BouwOffice: wat ons betreft is deze software zeker een aanrader!”

“We zochten een pakket voor zowel onze projectadministratie als de gehele administratie. En kwamen zo uit bij BouwOffice, waar we nu al weer heel wat jaren mee werken. Het opvragen van alle informatie, of dat nu boekhoudkundig of projectmatig gebeurt: we doen het efficiënt, met één en hetzelfde systeem. Dat werkt overzichtelijk, zoals ook onze medewerkers in de buitendienst merken. Zij kunnen hun informatie digitaal bekijken en bewerken. Weg is de grote papierstroom, in plaats daarvan factureren we sneller dan ooit. Een flinke vooruitgang!”

“BouwOffice sluit heel goed aan bij onze bedrijfsvoering. Het is eenvoudig te gebruiken, en dat maakt het juist zo prettig. Hoe divers onze werken ook zijn, we kunnen ze dit in dit programma goed boeken en bewaken. We gebruiken het systeem al een hele tijd; nadat we in 2005 meerdere pakketten hebben onderzocht, kwam BouwOffice voor ons als beste uit de bus. Inmiddels heeft het pakket ook op locatie en onderweg veel waarde, nu we het als online tool kunnen inzetten voor onze kwaliteitsborging. Tel al die toepassingen bij elkaar op, en de voornaamste kracht zit ‘m voor ons toch wel in het inzicht dat deze software ons biedt. We zijn er erg tevreden over, en zouden het zeker aanbevelen bij onze relaties.”