
InstallOffice
Installatiebedrijven hebben het druk genoeg. Zeker nu, in een werkveld dat zo snel verandert. Om ook dan het overzicht te houden: dat vraagt om ondersteuning op elk vlak. Om meer inzicht en efficiency, wat je krijgt met InstallOffice: dé standaard ERP-oplossing voor jullie branche.
InstallOffice versnelt en verbetert de processen van binnen- en buitendienst. Het systeem maakt het invoeren van gegevens altijd en overal even eenvoudig, waarna de informatie voor iedere betrokkene direct zichtbaar is. Zo behoud je de controle, geef je een boost aan efficiency en houd je de focus op jullie primaire proces. Of het nu gaat om service en onderhoud, planning of administratie: InstallOffice brengt en houdt jullie voorop.
Hoofdprocessen
Blijf in control in de installatiebranche. InstallOffice is ontwikkeld voor specifiek jullie processen, waaronder die voor installatietechniek en bonnenwerk. Houd grip op jullie kosten, bewaak voortdurend jullie order- en projectplanning. Ervaar hoeveel rust er ontstaat met 100% zicht op logistiek en artikelbeheer, en benut de efficiency voor onder andere het opstellen van regie- en termijnfacturen. InstallOffice ondersteunt de installatieprofessional op elk vlak. Altijd en overal.
Houd inzicht in welke kosten zijn toegestaan en stuur bij waar nodig. Krijg eenvoudig en realtime inzicht in de kosten ten opzichte van de begroting.
- Bewaking op STABU, NL-SfB of eigen keuze
- Inlezen calculaties van alle standaard pakketten
- Prognose einde werk (PEW)
- Onderhanden werk waardering op basis van prognoses
Snel en eenvoudig een offerte maken of een complete calculatie met normtijden en bestekdelen?
Gebruik artikelen en recepten of kopieer eenvoudig uit een bestaande calculatie. Kies de gewenste
lay-out en druk je calculatie af.
- Zet recepten in voor snelle opbouw calculatie
- Staartblad Techniek Nederland of eigen staartblad
- Gebruik eigen besteksysteem of standaard (STABU / NL-SfB)
- Kies artikelen uit bestand of online via Art-Select
Arbeid is meestal de grootste post binnen een project. Zorg daarom juist hier voor een goede en zorgvuldige registratie, wat eenvoudig en snel gaat via onze flexibele app.
- Vul uren (en materieel) via een dag- en/of weekstaat
- Kies zelf een order of krijg hulp vanuit de planning
- Boek eenvoudig reisuren, overwerk en overige uren
- Veel extra functionaliteit zoals verlofaanvragen
Van calculatie eenvoudig door naar een materiaalbehoeftelijst of direct een inkooporder aanmaken. Beheer volledig heteigen magazijn en houd grip op de goederenstoom, zodat je nooit misgrijpt.
- Digitale uitwisseling met leveranciers (MessageService)
- Voorraadtellingen en materiaaluitgifte met barcodescanner
- Inkooporders aanmaken op project, bon of magazijn
- Automatische controle van inkoopfacturen op ontvangsten
Altijd up-to-date artikelinformatie bij de hand voor de juiste beschikbaarheid en prijs. Calculeer en factureer hierdoor nooit met oude artikelen of prijzen.
- Inlezen artikelbestanden leverancier (PAB/2BA/Artikelbeheer.nl)
- Online artikelbeheer, inclusief actuele voorraadcheck (Art-Select)
- Inlezen conditiebestanden leverancier (ICC)
- Maak eigen artikelen of een prijzenboek aan
De plek waar alles bij elkaar komt voor de uitvoerder en/of projectleider. De app biedt altijd en overal toegang tot de gewenste en benodigde informatie.
- Controleren en fiatteren van inzet (arbeid en materieel)
- Dagboeken bijhouden voor gebeurtenissen
- Dossiervorming voor archief en Wkb
- Ontvangsten registeren (goederen en diensten)
Gebruiksgemak staat bovenaan bij het gebruik van de app. Houd via de mobiele telefoon of tablet alle informatie bij de hand en leg eenvoudig alle registraties vast.
- Registreren inzet (arbeid en materiaal)
- Vastleggen foto’s en handtekening
- Formulieren voor checklists
- Documenten klaarzetten, bijvoorbeeld tekeningen
Beheer eenvoudig contracten met particuliere, zakelijke klanten en verenigingen (woningbouw/VVE). Houd zowel grip op (periodiek) onderhoud als structuur op alle servicewerkzaamheden.
- Terugkomend periodiek onderhoud
- Historie per adres en object
- Bonnen direct aanbieden aan planning
- Inlezen van werkorder/melding opdrachtgever (DICO-standaard)
Snel een bon inplannen of medewerkers weken naar een klus sturen? Plan eenvoudig via drag-and-drop alle werken in en zet deze direct door naar de mobiele werkorder.
- Plan medewerker, materieel en inleners
- Bonnen worden afgemeld in planning
- Plan eenmalig of herhaal eenvoudig
- Direct overzicht met kleuren per status
Verzamel eenvoudig de kosten om snel te kunnen factureren. Stel vast wat de gewenste tarieven en marges zijn. Omdat je dit op verschillende lagen kan vastleggen, hanteer je altijd de juiste prijzen. Ook bij de uitzonderingen.
- Digitaal factureren in DICO-standaard
- Instelbare tarieven en marges
- Gebruik van verschillende lay-outs
- Opmaken van een verzamelfactuur
Ondersteunende processen
De hoofdprocessen maken onze Office-oplossingen specifiek. Maar wil elk systeem volledig tot z’n recht komen? Dan kan dat alleen met veelzijdige, ondersteunende processen. Zeker, die zijn algemener van aard. Maar flexibel? Simpelweg onmisbaar? Dat zijn ze net zo goed.
Werk dankzij een koppeling de projectadministratie en financiële administratie met één handeling gelijktijdig bij. De software automatiseert de volledige boekhouding, wat de efficiency vergroot en het risico op fouten minimaliseert.
- Vrij aantal aan te maken administraties, inclusief automatische rekening-courant
- Inlezen en digitaal fiatteren van inkoopfacturen (DICO)
- Inlezen van bankafschriften met slimme accordering
- G-rekening en inkoopcontracten (WKA)
Beheer eenvoudig de bedrijven en contactpersonen die voor jullie bedrijf relevant zijn. Op deze manier zijn altijd de juiste (adres)gegevens aan de werken gekoppeld en vind je (via de app) snel contactgegevens.
- Registreer bedrijven met bijhorende contactpersonen
- Relatiebeheer is gekoppeld aan debiteuren en crediteuren
- Bouw een compleet dossier aan belangrijke documenten op
- Leg correspondenties vast zodat iedereen die kan terugvinden
Van het vastleggen van arbeidscontracten en opleidingen tot het goedkeuren van verlofaanvragen. Houd eenvoudig de controle over het personeelsbestand. Zéker nu, in een tijd waarin steeds vaker geschoold en gecertificeerd personeel gevraagd wordt.
- Urenregistratie en verlofaanvragen (app)
- Verzuimregistratie (app)
- Registreren van opleidingen en keuringen
- Vastleggen van uitgegeven middelen zoals bedrijfskleding
Goed inzicht in de stand van het bedrijf of een specifiek project? Dankzij veel standaard rapporten en dashboards is dit eenvoudig op te vragen. Toch liever een andere doorsnede of aanzicht? Geen probleem: we kunnen de overzichten personaliseren.
- Grote set aan standaard rapportages en grafieken
- Mogelijke koppelingen met rapportagetools, zoals Power BI
- Draaitabellen in Excel zijn zelf te definiëren
- Iedere gebruiker een persoonlijk dashboard
Beheer eenvoudig jullie (ingehuurd) materieel. Bereken kosten en opbrengsten door op een project en houd keuringen en onderhoud bij. Ook plan je materieel eenvoudig in, zodat er altijd zicht is op de beschikbaarheid.
- Maak materieel uniek of als bulk aan
- Verhuur materieel, eventueel inclusief arbeid
- Bereken materieel los door of als set met machinist
- Houd keuringen bij en leg onderhoud vast
Houd met inkoopcontracten grip op de kosten die verwacht en gefactureerd worden. Leg afspraken en prijzen vast en match vervolgens de inkoopfactuur met deze afspraken.
- Onderaannemers vastleggen, eventueel met afgesproken termijnen
- Bij ontvangst van goederen of diensten eenvoudig een bon uitgeven
- Controle bij het inboeken van de factuur door af te letteren
- Op te nemen op onderhanden werk rapportages
Onze software is al erg compleet van zichzelf. Toch kan het zijn dat een koppeling met een partner nét dat stukje extra functionaliteit biedt. Door een koppeling ervaar je de gemakken van beide oplossingen, zonder dubbele handelingen te verrichten.
- Koppeling Scab Accountants & Adviseurs (loonadministratie)
- Koppeling PieterBas Automatisering (weegbrug)
- Koppeling WhiteVision (Scan & Herkensoftware inkoopfacturen)
- Koppeling calculatiesoftware (alle standaard pakketten)
Bouw eenvoudig een dossier op. Gebruik de checklists en taken in de app voor de bewijslast buiten, en stel eenvoudig het dossier beschikbaar aan de consument en/of kwaliteitsborger.
- Vastleggen bewijslast via app
- Voldoen aan wet- en regelgeving
- Checklists en opleverpunten in app
- Dossiervorming volgens regels Wkb
Referenties

“We zijn een allround installateur, en vinden alles wat wij nodig hebben voor onze werkzaamheden terug in InstallOffice. We werken al vanaf 2003 met het pakket, en dat is niet zonder reden: alle processen zijn geïntegreerd in één systeem. Met slechts een simpele handeling ontstaat er een duidelijke rapportage, en maatwerk is mogelijk. Bovendien weten we inmiddels hoe stabiel het pakket draait, nog los van hoe gebruiksvriendelijk het is. We zijn er zeer over te spreken, en zijn daarnaast blij met de ondersteuning door de servicedesk van BouwInfosys.”

“We gebruiken InstallOffice al sinds 2001. En dit naar alle tevredenheid, waarbij we de software in de loop der jaren hebben uitgebreid met meerdere modules. Die hebben elk hun waarde, maar wat er voor ons uitspringt? Dat is toch wel het overzichtelijk maken van de facturatie binnen een project. Net als het terugzoeken in de historie van opdrachten, ongeacht of dat logistiek of projectmatig gebeurt. Wat ons betreft is InstallOffice hét pakket voor een bedrijf in onze branche.”
Onze projectaanpak
Snel aan de slag met de software voor jullie branche? Wij zorgen ervoor, vanaf de start tot en met de live-gang én erna.